افزایش یک میلیارد لیتری سوخت رسانی به نیروگاه ها در زمستان امسال

به گزارش آقای ابوالفضلی، تهران (پانا) - معاون وزیر نفت گفت در زمستان سال جاری، یک میلیارد سوخت بیش از سال گذشته به نیروگاه ها تحویل شد و مشکل و چالشی در حوزه نیروگاهی وجود نداشت.

افزایش یک میلیارد لیتری سوخت رسانی به نیروگاه ها در زمستان امسال

به گزارش ایرنا، جلیل سالاری امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم نامه نوسازی و تقویت ناوگان سوخت رسانی جاده ای مابین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، بانک ملت، شرکت ماموت و رخش خودرو، اضافه کرد: با کوششی که در شرکت های حمل و نقل انجام شد و کوشش و همدلی یکپارچه انجام شد توانستیم از زمستان عبور کنیم.

وی ادامه داد: یک میلیارد سوخت بیش از سال گذشته به نیروگاه ها تحویل شد و مشکل و چالشی در حوزه نیروگاهی وجود نداشت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست گذاری در بهینه سازی مصرف انرژی در حمل و نقل دو مبحث مهم وجود دارد، گفت: یکی از این بخش ها بهینه سازی سبد سوخت در حوزه حمل و نقل است.

وی تاکید نمود: سیاست ها در حوزه ال پی جی را تعیین کردیم تا با توجه به قیمت های بازارهای جهانی، این محصول به سمت خوراک پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش راهنمایی گردد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در نوسازی ناوگان نیز از اعطای تسهیلات استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل در بخش سوخت بری جوان تر هستیم، گفت: باید کوشش کنیم میانگین سنی ناوگان حمل و نقل به کمتر از 15 سال برسد.

بر اساس این تفاهم نامه، نوسازی 4 هزار نفتکش ناوگان حمل ونقل فرآورده های نفتی در کشور تأمین اقتصادی می گردد.

با اجرایی شدن این تفاهم نامه که طی آن، بانک ملت متعهد می گردد برای نوسازی هر دستگاه کشنده تا 3.5 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند، حدود 4 هزار دستگاه نفتکش حمل فرآورده در کشور نوسازی و تحویل شرکت های پیمانکار خواهد شد. در مرحله اول اجرای این تفاهم نامه 3 جانبه، با سرمایه گذاری 1.7 هزار میلیارد تومان، 500 دستگاه نفتکش در 2 ماه نوسازی و تقویت خواهد شد.

روزآمد کردن ناوگان انتقال فرآورده در زنجیره تأمین و توزیع فرآورده کشور به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در دستور کار قرار گرفته است.

هم اکنون حدود 65 درصد فرآورده موردنیاز بخش نیروگاهی با نفتکش ارسال و حمل می گردد و حدود 12 هزار نفتکش در زنجیره توزیع فرآورده فعالیت می نمایند که نوسازی این ناوگان، نقش مهمی در تسهیل و به روزرسانی فرآیندهای این عملیات، افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای زیست محیطی ایفا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "افزایش یک میلیارد لیتری سوخت رسانی به نیروگاه ها در زمستان امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش یک میلیارد لیتری سوخت رسانی به نیروگاه ها در زمستان امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید