کاپادوکیه؛ جشنواره بالن سواری

به گزارش آقای ابوالفضلی، کاپادوکیه (Cappadocia) نام یک منطقه با چشم انداز ها رویایی در مرکز آناتولی ترکیه است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با این منطقه تاریخی بیشتر آشنا شوید.

کاپادوکیه؛ جشنواره بالن سواری

مسافران این منطقه چهره های سنگی این کوه ها را حفاری می کردند و از آن اقامتگاه، انبار و معابد برای خود می ساختن. که این خانه ها مانند یک اثر هنری در منطقه کاپادوکیه می درخشند. بعد چند هزار سال باد و باران لایه های سنگ ها فرسوده شده و تلفیق آن با خاکستر آتشفشان لونر شکل سنک ها را شبیه به دودکش های خیالی شده است.

جشنواره بالن سواری

به دلیل اهمی زمین شناسی، تاریخ و ویژگی های هنری این مجموعه، کاپادوکیه یکی از مقاصد محبوب مسافران در تور ترکیه به شمار می آید و بالن سواری ورزش موردعلاقه این منطقه است و همه روزه جشنواره هایی با موضوع بالن سواری در این منطقه برگزار می شود.

پیدایش کاپادوکیه

کاپادوکیه به وسیله آتشفشان های فوران شده در 3 تا 9 میلیون سال پیش شکل گرفته است. بعد از هزاران سال سنگ های رسوبی و آتشفشانی فرسوده شده و به هزاران ستون مناره شکل شگفت انگیز در آمده که ارتفاع بعضی از آن ها به 40 متر هم می رسد. در قرن چهارم میلادی درون این صخره ها مردم شبکه ای از تونل ها حفاری کرده اند. که این تونل ها بخش های پناهگاه، اقامتگاه، انبار و معابد را به هم وصل می کند. تمامی شهر بر اساس مجموعه ای از تونل ها شکل گرفته است. که آن را به بزرگ ترین مجموعه تونل مسکونی دنیا تبدیل کرده است.

انسان ها برای اولین بار در دوره هی تایت (حدودا بین قرن 12 تا 18 قبل از میلاد) در کاپادوکیه ساکن شدند و به طور ناخوشایندی ابتدا این منطقه بین مرز امپراتوری های یونان و ایران بود و بعد از دوره بیزانس بین مزر امپراتوری یونان و دیگر رقبا این امپراتوری قرار گرفت.

این موقعیت سیاسی پرمخاطره به معنای ساکنان جایی برای مخفی شدن نیاز دارند تدبیر شد و آن ها راهکار این مشکل را در حفر کردن تونل در صخره ها پیدا کردند.در زمان مسیحیت پناهندگان مسیحی در غار کاپادوکیه ساکن شدند و آن ها در این مکان یک جامع مدرن ایجاد کردند.

اتاق های این غار برای افرادی که به اینجا آمده بودند، آزار دهنده بود و به همین دلیل راهبان تصمیم به توسعه حفاری گرفتند. در قرن هفتم راهبان نقاشی های بیزانسی روی دیواره های معابد غار کشیدند و آن معابد را به کلیسا تبدیل کردند. که این نقاشی ها حالا هم روی دیواره های غار موجود هستند.

هتل الکپ اوی (Elkep evi)

همه خانه های غارنشینان کاپادوکیه به موزه تبدیل نشده است. بعضی از آن ها هنوز به عنوان خانه و بعضی دیگر به عنوان هتل مورد استفاده قرار می گیرد. هتل های این منطقه یک تجربه منحصربه فرد مهمان نوازی را به شما پیشنهاد می دهند؛ یکی از منحصر به فرد ترین هتل های این منطقه الکپ اوی است که اتاق های آن به صورت غار های حفر شده در داخل کوه های سنگی است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "کاپادوکیه؛ جشنواره بالن سواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپادوکیه؛ جشنواره بالن سواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید