هنرمندان اولین قشری هستند که از هر اتفاقی آسیب میبینند ، ما هنرمندان آنچنان درآمدی نداریم و همیشه در مضیقه هستیم

به گزارش آقای ابوالفضلی، سالار عقیلی گفت: خبر معافیت مالیاتی هنرمندان واقعا خبر خوب و شادمان کننده ای بود. هر اتفاقی در مملکت می افتد هنرمندان اولین قشری هستند که آسیب می بینند. هر بحرانی که پیش می آید ابتدا همه رویداد های هنری تعطیل می گردد!

هنرمندان اولین قشری هستند که از هر اتفاقی آسیب میبینند ، ما هنرمندان آنچنان درآمدی نداریم و همیشه در مضیقه هستیم

به گزارش گروه فرهنگی آقای ابوالفضلی، دو روز پیش دهم آذرماه 98 دولت با تداوم قانون معافیت مالیاتی ناشران و احالی فرهنگ و هنر موافقت کرد. از این رو با مطالبه و پیگیری وزیر ارشاد و موافقت محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، فعالیت های فرهنگی و هنری در سال آینده همچنان از معافیت های مالیاتی برخوردار خواهند بود.

به محض انتشار این خبر در رسانه ها، بسیاری از مردم در فضای مجازی به تایید یا رد این قانون پرداختند. عمده بحثی که معترضین به این قانون از آن گله مند هستند بحث پرداخت نکردن مالیات توسط سلبریتی های مرفه و هنرمندانی ست که درآمد های بسیار بالایی در حوزه فعالیت خود دارند و مطالبه این است که چرا این ها نباید مالیات بپردازند.

اما نظر خود هنرمندان چیست؟

به جهت هرچه شفاف تر شدن این موضوع برای مخاطبان و آگاهی از دیدگاه های مخالف و موافق معافیت مالیاتی اهالی هنر، به سراغ تعدادی از هنرمندان رفتیم و نظر آن ها را جویا شدیم. سالار عقیلی خواننده مطرح کشورمان هم یکی از عمده هنرمندانی است که با معافیت مالی اهالی هنر موافق است. عقیلی موافقت خود را با معافیت مالیاتی هنرمندان و اهالی فرهنگ بی هیچ شرط و قاعده ای اعلام نمود که در ادامه متن گفت وگوی ما با ایشان را می خوانید:

عقیلی با بیان این نکته که اغلب هنرمندان با جان و دل شان به سراغ فراوری آثار هنری می فرایند و کارهایشان بیشتر جنبه معنوی دارد و نه جنبه مادی، گفت: باید عرض کنم که من به محض شنیدن خبر معافیت مالیاتی بسیار شاد شدم و به نظرم واقعا خبر خوب و شاد نماینده ای بود. به هر حال کار های فرهنگی و هنری بیشتر جنبه معنوی امر مطرح می شود و جنبه مادی وجود ندارد.

عقیلی در ادامه اضافه نمود: هنرمندان از این جهت که با هنر امرار معاش می نمایند و گذران زندگی از این راه برای شان آنچنان درآمدی ندارد و آن ها واقعا همیشه در مضیقه هستند و خیلی شرایط مالی با ثباتی ندارند.

خواننده وطنم در خصوص تاثیر حوادث و شرایط مختلف بر هنرمند و میزان آسیب پذیری هنرمندان گفت: متاسفانه در کشور ما هنر متولی خاصی ندارد و هیچ حمایتی از هنرمندان نمی شود و الان به نظر من بخصوص هر اتفاقی که در کشور می افتد، هنرمندان اولین قشری هستند که آسیب می بینند. بحرانی که پیش می آید همه رویداد های هنری لغو می شوند و هنرمندان بدین سبب ضربه می بینند.

خواننده سرود معروف ایران در ادامه اضافه نمود: این یک واقعیت است که بازار کار هنرمند تماما به مردم وابسته است. زمانیکه مردم حال روحی خوبی نداشته باشند از کنسرت و رویداد های هنری و موسیقایی استقبال نمی نمایند، ولی اگر حالشان خوب باشد استقبال می نمایند. از این رو هرگاه کوچک ترین مساله یا مسئله ای مثل همین معضل قیمت بنزین پیش می آید مردم بلافاصله تحت تاثیر قرار می گیرند و اولین چیزی را که در ذهنشان خط می زنند هنر و رویداد ها و کنسرت های موسیقی است. واقعا هم هنر باید شرایط ایده آلی برایش فراهم شود و نمی شود فرد مثلا بیمار باشد یا مشکل مالی و مالی داشته باشد یا هر مسئله ای دیگر و به کنسرت برود.

امیدوارم روزی هنر ما متولی پیدا کند و دولت بتواند متولی هنرمندان و فرهنگ و هنر کشورمان شود و هنرمندان آن موقع است که در بهترین شرایط به سر خواهند برد.

سالار عقیلی که دستی در خواندن بسیاری از تیتراژ های فیلم ها و سریال ها دارد د. جدیدترین فعالیت خود تیتراژ سریال وارش را برای شبکه 3 خوانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هنرمندان اولین قشری هستند که از هر اتفاقی آسیب میبینند ، ما هنرمندان آنچنان درآمدی نداریم و همیشه در مضیقه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان اولین قشری هستند که از هر اتفاقی آسیب میبینند ، ما هنرمندان آنچنان درآمدی نداریم و همیشه در مضیقه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید