هشدار مرکل در خصوص خطر کرونا در ماههای زمستان

به گزارش آقای ابوالفضلی، صدراعظم آلمان هشدار داد که ماه های ژانویه و فوریه (دی و بهمن) خطرناک ترین دوره شیوع ویروس کرونا در این کشور خواهد بود و مردم باید بسیار مراقب باشند.

هشدار مرکل در خصوص خطر کرونا در ماههای زمستان

بنابراعلام خبرگزاری فرانسه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه شنبه در نشست گروه پارلمانی احزاب ائتلافی حاکم دموکرات و سوسیال مسیحی (CDU ، CSU ضمن هشدار نسبت به در پیش بودن شرایط سخت در ماههای آینده نسبت به شیوع ویروس کرونا ، از افزایش سریع آلودگی ها نیز ابزار نگرانی کرد و از مردم خواست که با توجه به محدودیت های شدیدی که از روز چهارشنبه شروع می گردد ، به دنبال موارد استثنا نباشند.

مرکل با اشاره به منحنی رو به رشد آلودگی ها در این کشور گفت: منحنی در آلمان بسیار بد به نظر می رسد. ما در حال رسیدن به مقدار بروز 200 مورد آلودگی در هر 100 هزار نفر برای کل آلمان هستیم که این احتیاج به افزایش چشمگیر استفاده از تخت های مراقبت ویژه دارد. این در حالی است که در برخی از روزها صدها تخت از لیست خارج می شوند زیرا دیگر کار نمی نمایند و یا کارکنان بخش بهداشت بیمار می شوند و دیگر متخصصی وجود ندارد.

در همین حال سازمان داروهای اروپا (EMA) می گوید در حال مشاوره برای تایید واکسن کرونا فراوری شرکت های بایون تک مستقر در ماینتس آلمان و فایزر شریک آمریکایی اش است. این نهاد روز سه شنبه خاطرنشان کرد جلسه اعلام نتیجه نهایی بخاطر شرایط بحرانی اروپا و لزوم تسریع در فرایند واکسیناسیون از 29 دسامبر به تاریخ 21 دسامبر (اول دی) موکول شده است.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان روز سه شنبه در این رابطه گفت که فکر می نماید تصویب واکسن کرونا در اتحادیه اروپا قبل از کریسمس امکان پذیر باشد. وی گفت پس از تأیید واکسن، امید می رود عملیات واکسیناسیون پس از حداکثر دو تا چهار روز در آلمان شروع گردد.

همچنین اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا از تصمیم سازمان دارویی اروپا برای پیشبرد جلسه استقبال کرد. وی در پیامی توییتری نوشت که برای اروپا هر روز حیاتی است و بروکسل در کوشش است تا واکسنی را تأیید کند که ایمن و موثر باشد. اکنون احتمالاً اولین اروپایی ها می توانند قبل از انتها سال واکسینه شوند.

کمیسیون اتحادیه اروپا تا کنون با فراورینمایندگان هر سه واکسن کشف شده برای کرونا قرارداد بسته است و می خواهد در هفته های آینده فرصت تصویب سریع به آنها داده گردد. علاوه بر مدرنا و بایون تک-فایزز، واکسن شرکت آسترا زنک نیز به نتایج خوبی دست یافته است. هر سه این شرکت ها نتیجه آزمایشات خود را مثبت اعلام نموده اند، بنا بر این از نظر اروپا هر سه واکسن موثر و قابل تحمل هستند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "هشدار مرکل در خصوص خطر کرونا در ماههای زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکل در خصوص خطر کرونا در ماههای زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید