نهضت ملی مسکن به پردیس می رسد؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، 1100 هکتار از اراضی واقع در محدوده میانی فاز های 11 و 12 پردیس قرار است به برنامه تازه مسکن سازی دولتی که با عنوان نهضت ملی مسکن کلید خورده است، اختصاص پیدا کند.

نهضت ملی مسکن به پردیس می رسد؟

به گزارش ایسنا، شهر تازه پردیس در مرحله اول ثبت نام طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) قرار نگرفت، اما وعده هایی برای الحاق 1100 هکتار از اراضی شمال پردیس به این پروژه مطرح شده است. گفته می شود این محدوده بین فاز های 11 و 12 شهر تازه پردیس قرار گرفته است.

پیش از این مسوولان پردیس اعلام کرده بودند که قرار است یک شهرک 700 هکتاری در این شهر تازه ساخته شود. همچنین اخیرا از اختصاص دو قطعه زمین 800 و 300 هکتاری به اجرای پروژه تازه انبوه سازی مسکن از طریق دولت در پردیس سخن به میان آمده است.

شنیده می شود زمین های مذکور در مرحله نقشه برداری و معین حریم هستند و پس از کار های مطالعاتی به طرح جهش تولید و تامین مسکن اضافه خواهند شد.

خاتمه طرح اقدام ملی مسکن پردیس

از سوی دیگر 13 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه اقدام ملی مسکن برای شهر تازه پردیس در نظر گرفته شده که بنا به گفته مسوولان، از سرعت قابل قبولی برخوردار است؛ به این ترتیب که تمام بلوک ها به مرحله اسکلت رسیده و در برخی موارد اسکلت ها تکمیل شده است. اگرچه سرعت اجرای این پروژه ها در صورتی مطلوب و قابل قبول تلقی می شد که تکمیل واحد های طرح اقدام ملی مسکن مطابق وعده دولت قبل، تا خاتمه عمر دولت به خاتمه می رسید.

شهر تازه پردیس که در 17 کیلومتری تهران قرار گرفته است، از جذابیت سکونت بالایی برخوردار است. در حال حاضر از حدود 84 هزار واحد مسکن مهر این شهر، با احتساب چهار هزار و 30 واحد که سه روز قبل تحویل شد، تعداد واحد های تحویلی از 70 هزار واحد عبور کرده است. حدود 14 هزار واحد مسکونی نیمه تمام در پردیس به جای مانده که از این تعداد هشت هزار واحد در مرحله نصب تجهیزات و نازک کاری قرار گرفته است که به زودی به بهره برداری می رسد.

برخی مسوولان علت باقی ماندن 14 هزار واحد نیمه تمام در پردیس را این طور عنوان کرده اند که کارگاه های عمرانی این پروژه ها در فاصله سال های 93 تا 98 غیرفعال شده بود. علت نیز وجود برخی معارض ها بود، اما با توجه به اینکه از سال 98 این کارگاه ها نیز فعال شده است، کار اجرا از سر گرفته شده و ادامه دارد.

منبع: فرارو

به "نهضت ملی مسکن به پردیس می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهضت ملی مسکن به پردیس می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید