نمایشگاه کتاب فرصت بی نظیری برای آشتی دادن بچه ها با کتاب است

به گزارش آقای ابوالفضلی، به گزارش خبرگزاری کتاب ایران در خرم آباد، سهیلا والی زاده مرادی (سوفی) با مجموعه شعر بی چتر بی کفش، بی کلاه، از سوی انتشارات سیب سرخ و کتاب داستان کودک با عنوان کفش غریبه از سوی انتشارات فرهوش در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.

نمایشگاه کتاب فرصت بی نظیری برای آشتی دادن بچه ها با کتاب است

والی زاده مرادی پیش از این هم مجموعه شعر تحسین شده همواره زن بودم را که اغلب زمزمه های تنهایی یک زن عصیان زده را به تصویر کشیده است به جامعه ادبی معرفی شده و نظر منتقدان ادبی را به شعرهایش جلب نموده بود.

وی درباره آثارش به خبرنگار ایبنا گفت: گاهی برای بزرگترها شعر می نویسم و گاهی برای بچه ها داستان، گاهی هم ترجیح می دهم فقط سکوت کنم و غرق تماشای گفتگوی دو پرنده باشم با درخت! در داستان هایم سعی نموده ام بچه ها را با چیزهای ارزشمندی چون صلح و مهربانی آشنا کنم.

والی زاده مرادی گفت: یک داستان نو هم با عنوان مروسک به زودی روانه بازار می گردد که در آن همچون آثار قبلی در پی زوایای کشف نشده روح بی آلایش بشری هستم.

صاحب کتاب همواره زن بودم که خود سال ها مربی و کارشناس ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان بوده درباره اهمیت ادبیات کودک در نمایشگاه کتاب گفت: کتاب ها به بچه ها یاری می نمایند تا درک بیشتر و بهتری نسبت به مفاهیم انسانی داشته باشد. کودک با شخصیت های داستان همزادپنداری می نماید به نحوی که گویی خودش این ماجراها را تجربه نموده است.

والی زاده مرادی به بعضی از مزایای کتاب خواندن بچه ها اشاره نمود و گفت: کتاب خواندن دایره واژگانی بچه ها را وسعت می بخشد، غلط های املایی بچه ها را غیر مستقیم تصحیح می نماید، فکر و قدرت تجزیه و تحلیل آنها را برای درک زندگی بهتر افزایش می دهد و مهمتر از همه لذت عمیقی ایجاد می نماید که توامان با آرامش و سکوت است به همه این دلایل باید در نمایشگاه کتاب اهمیت ویژه ای به ادبیات کودک داد.

سیهلا (سوفی) والی زاده مرادی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرصت بی نظیری برای آشنایی و آشتی دادن بچه ها با کتاب است. کتاب عضو مهمی از خانواده کودک و برترین دوست آنها در این دنیای پر از تنهایی و انزوا است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نمایشگاه کتاب فرصت بی نظیری برای آشتی دادن بچه ها با کتاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب فرصت بی نظیری برای آشتی دادن بچه ها با کتاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید