ملودی و جزیره موسیقی منتشر شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، هر کشور و هر نسلی ترانه های مخصوص به خود را دارد. همان ترانه هایی که آوای بلندشان از پنجره های باز به گوش می رسد و هر رهگذری آن را زمزمه می نماید. نغمه هایی که تو را به لحظه های زیبا یا غم انگیز گذشته می برند.

ملودی و جزیره موسیقی منتشر شد

ایده کتاب ملودی و جزیره موسیقی از همین مجموعه آهنگ ها و ترانه ها گرفته شده است. مجموعه ترانه های ماندگار درباره زندگی، سفر و افسانه ها که بچه ها سراسر جهان می توانند با هم سهیم شوند.

بنیاد د-فرولوکیت (De Vrolijkheid) یا بنیاد ملی ترویج شادی با گردآوری شماری از این ترانه ها بر آن شده است پروژه ای هنری برای بچه ها پناه جو اجرا کند. د-فرولوکیت شبکه ای از هنرمندان و سازمان دهندگان فرهنگی است که در مراکز پناه جویان کشور هلند با همراهی شمار زیادی از داوطلبان، پروژه های هنری گوناگونی را با بچه ها، جوانان و خانواده ها به اجرا درمی آورد.

د-فرولوکیت از هنرمندان دعوت نموده است تا برای این ترانه ها آهنگ بسازند و بچه ها و نوجوانان و بزرگسالان پناه جو در کنار هم این ترانه ها را بخوانند. ترانه هایی که کمتر در هلند یا کشورهای اروپایی شنیده شده اند؛ اما همه دوست دارند تا به آنها گوش بسپارند.

پس از گفت وگو با تصویرگر کتاب اِنزو پِرز لابُوردت که از نبود شاهزاده های مومشکی در کتاب های تصویری گله مند بود، به این نتیجه رسیدیم که داستان دختری به نام ملودی را بنویسیم و تصویرگری کنیم. دختر کوچک و شادی که خوانندگان را به جزیره موسیقی ببرد تا نه تنها بچه ها پناه جو در هلند، همه بچه ها سراسر جهان این ترانه ها را بشنوند، با هم بخوانند و لذت ببرند.

قصه ملودی چیست؟

ملودی با کشتی پرنده اش در جزیره ای فرود می آید. وقتی پا به جزیره می گذارد ترومپت پرنده اش فرار می نماید و ملودی هم با شتاب در پی اش می رود. او در این جزیره با واقعیتی شگفت انگیز روبه رو می گردد. زندگیِ همه چیز و همه کس چنان با موسیقی تنیده است که گویی آدم ها، درختان، گیاهان، جانوران و از همه مهم تر بچه ها، به جای هوا موسیقی تنفش می نمایند!

ملودی در جزیره با ترانه هایی تازه آشنا می گردد. او لحظه شماری می نماید که همه آنها را با ترومپت اش بنوازد؛ اما اول باید ترومپت را پیدا کند! پس در این سفر جادویی و آهنگین با ملودی هم راه شوید.

در بخشی از متن کتاب می خوانیم:

حق با او بود! در آن جزیره حتا درختان نخل هم سازهای موسیقی بودند. آن ها نوایی می نواختند و طبل های نامرئی با ضرب آهنگ آن ها هم راه می شدند. دوچرخه سواری که از آن جا می گذشت هم با آن ها آغاز به نواختن کرد. دختری گفت: سلام، نام من نورا است. دنبال چیزی می گردی؟

ملودی زیر لب پاسخ داد: دنبال ترومپت ام هستم، ترومپت پرنده ام! در جست وجوی آهنگ های تازه ای هم هستم که بنوازم. همواره دوست دارم آهنگ های تازه یاد بگیرم..

انتشارات تاک (انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها) کتاب ملودی و جزیره موسیقی را با ترجمه بهار اشراق در 30 صفحه مصور رنگی، شمارگان سه هزار نسخه و به بهای 83 هزار تومان برای بچه ها بالاتر از 7 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ملودی و جزیره موسیقی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملودی و جزیره موسیقی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید