لهستان از ترکیه پهپادهای پیشرفته خریداری می نماید

به گزارش آقای ابوالفضلی، یک مقام ارشد لهستان بیان کرد که این کشور اولین عضو ناتو است که از ترکیه پهپاد مسلح خریداری خواهد نمود.

لهستان از ترکیه پهپادهای پیشرفته خریداری می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریوش بلاشاک وزیر دفاع لهستان روز گذشته اظهار داشت که کشورش از ترکیه 24 پهپاد مسلح خریداری می نماید و به اولین کشور عضو ناتو تبدیل می گردد که این تجهیزات نظامی را از ترکیه می خرد.

براساس اعلام وزیر دفاع لهستان، پهپادهای بیرق دار تی بی 2 قرار است سال آینده میلادی از سوی ترکیه تحویل لهستان گردد که با موشک های ضد تانک مجهز هستند.

همچنین به همین دلیل لهستان قرار است یک بسته لجستیکی و آموزشی از ترکیه خریداری کند.

بلاشاک در ادامه خاطر نشان کرد که این پهپادهای ترکیه خود را در جنگ ها اثبات نموده اند و سرویس دهی این پهپادها توسط یک شرکت نظامی انجام خواهد شد.

قرارداد خرید این پهپادها از سوی ترکیه قرار است ظرف چند روز آینده به دنبال سفر رئیس جمهوری لهستان به ترکیه امضا گردد.

مقامات ترکیه اعلام نموده انذ، این کشور از زمانی که رجب طیب اردوغان دستور افزایش فراوریات داخلی را با هدف کاهش وابستگی به تسلیحات غربی صادر کرد، به چهارمین کشور جهان در فراوری پهپاد تبدیل شده است.

شرکت ترکیه ای بایکار که در زمینه تکنولوژی امور دفاعی و نظامی فعالیت دارد، اعلام نموده پهپادهای بیرق دار تی بی 2 خود را به جمهوری آذربایجان، اوکراین، قطر و لیبی فروخته است. اردوغان پیشتر در ماه مارس اعلام نموده بود که عربستان نیز تمایل به خریداری این نوع پهپاد ترکیه ای داشته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "لهستان از ترکیه پهپادهای پیشرفته خریداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان از ترکیه پهپادهای پیشرفته خریداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید