لاوروف: مسکو با پیش نویس قطعنامه نو درباره سوریه مخالف است

به گزارش آقای ابوالفضلی، وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه بر مخالفت کشورش با پیش نویس قطعنامه تازه سازمان ملل درباره سوریه تاکید نمود.

لاوروف: مسکو با پیش نویس قطعنامه نو درباره سوریه مخالف است

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به ترکیه سفر نموده است در نشست خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور گفت که مسکو با پیش نویس قطعنامه نو سازمان ملل درباره سوریه مخالف است.

وی اضافه نمود: پیش نویس قطعنامه سازمان ملل درباره اضافه شدن یک گذرگاه دیگر برای انتقال یاری ها به سوریه واقعیت ها را نادیده گرفته است.

لاوروف با اشاره به اعمال تحریم های سخت علیه سوریه در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تصرف غیرقانونی دارایی های سوریه در بانک های کشورهای غربی به درخواست واشنگتن، گفت: اگر ما نگران مسائل انسانی ملت سوریه هستیم باید به دلایلی که منجر به این مسائل شده است.

لاوروف در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: همه گروه ها از جمله فرماندهی ارتش ملی لیبی و نمایندگان نظام سابق در لیبی باید در فرایند حل و فصل بحران این کشور شرکت نمایند.

وی اضافه نمود: ما بر حمایت خود از کوشش هایی که برای حل صلح آمیز بحران لیبی زیر نظر سازمان ملل متحد انجام می گردد تاکید نمودیم.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم در این نشست گفت که ترکیه به همکاری با روسیه برای صلح و فرایند سیاسی در سوریه ادامه خواهد داد.

وی بر اهمیت ادامه ارسال یاری های بشردوستانه به سوریه تاکید نمود و گفت: ترکیه درباره تمدید ارسال یاری ها به سوریه به وسیله مرزها با روسیه و اعضای شورای امنیت مذکره خواهد نمود.

وزیر خارجه ترکیه اضافه نمود: ما چه در سوریه و چه در لیبی بر ضرورت آتش بس در این کشورها تاکید می کنیم و در این زمینه با روسیه متفق القول هستیم.

چاووش اوغلو گفت که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی قبلا به آتش بس در لیبی پایبند نماند.

وزیر خارجه ترکیه بر اهمیت حمایت از دولت وحدت ملی لیبی نو تاکید نمود.

وی گفت که فقط مستشاران ترکیه ای در لیبی حضور دارند و این حضور به درخواست دولت لیبی انجام شده است.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از سخنانش گفت که حفظ تمامیت ارضی سوریه و لیبی برای ترکیه مهم است.

در حالی که اختلافات مسکو و واشنگتن بر سر نحوه یاری رسانی به سوریه ادامه دارد قرار است طی روزهای آینده پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ایرلند و نروژ درباره تمدید یاری رسانی مرزی به سوریه برای یک سال دیگر مورد آنالیز قرار گیرد.

دولت سوریه تأکید دارد که باید یاری ها به وسیله راه هایی که تحت کنترل این کشور است وارد کشور گردد.

وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام نموده بود که مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ترکیه و روسیه روز چهارشنبه 30 ژوئن در آنتالیای ترکیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لاوروف: مسکو با پیش نویس قطعنامه نو درباره سوریه مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مسکو با پیش نویس قطعنامه نو درباره سوریه مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید