فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

به گزارش آقای ابوالفضلی، بسیاری از مسافر ها به نوع بلیط چارتری و سیستمی توجه نمی کنند و فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی را نمی دانند. بلیط های چارتری و سیستمی دو نوع بلیط هواپیما هستند که از سوی ایرلاین ها صادر می شوند و قیمت های مختلفی هم دارند. اگر می خواهید با هواپیما سفر کنید و پرواز داشته باشید و آن قدر هم تجربه ندارید خوب است که در ابتدا تفاوت بلیط سیستمی و چارتری را بشناسید و سپس با آگاهی بلیط پرواز خود را رزرو کنید. در این مقاله تیم گردشگری خبرنگاران به تفاوت بلیط های چارتری و سیستمی می پردازد تا اگر قصد خرید بلیط پرواز هوایی را داشتید تفاوت آن را بدانید.

فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

برای مشاهده نو ترین قیمت های بلیط هواپیما در سایت آقای ابوالفضلی روی تصویر زیر کلیک کنید:

بلیط های چارتری

بلیط های چارتری هواپیما آن دسته از بلیط هایی هستند که از سوی آژانس های چارتر کننده مانند رزرواسیون بزرگ بلیط هواپیما یا آژانس های مسافرتی بلیط های صندلی هواپیما از سوی ایرلاین ها به طور عمده خریداری می شود و سپس به فروش می رسد و در اصطلاح آژانس های بزرگ مسافرتی، بلیط صندلی های هواپیما را چارتر می کنند. این بلیط ها معمولا نوسان قیمت دارند. یکی از دلایل نوسان قیمت بلیط های چارتری این است که بر حسب تقاضای مسافر قیمت بلیط ها متغیر می شود. به طور مثال در فصل high season یعنی فصل شلوغ سفری، تقاضای مسافرها برای خرید بلیط هواپیما بالا است و چارترکننده های بلیطِ هواپیما معمولا در این زمان قیمت بلیطِ پروازها را افزایش می دهند و در low season چون تقاضای مسافر کم است قیمت بلیط هواپیما هم کاهش می کنند.

پس همواره به خاطر بسپارید که معیار مشخص کننده بلیط های چارتری تقاضای مسافرها است. بلیط های چارتری مناسب ارگان ها، سازمان ها، تورهای آژانس های مسافرتی است که به تعداد بالا می خواهند رزرو صندلی هواپیما داشته باشند و در نهایت می توانند با تعداد بالا تخفیف هم داشته باشند. برای سفرهای فردی بلیط های چارتری آن قدر هم ارزان نیستند. حالا بسیاری از مسافر و کاربرها این سوال را دارند که فرق بلیط هواپیما چارتر با سیستمی چیست؟ در ادامه پاسخ این پرسش را برای شما مخاطب گرامی مهیا کرده ایم.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری در دو نکته است. اول اینکه بلیط های چارتری به هیج وجه قابل استرداد و برگشت نیستند. بسیاری از مسافر ها این مورد را نمی دانند و درصدد خرید بلیط در اسرع وقت هستند. شما هنگامی که در هر خرید بلیط هواپیما آنلاین اقدام می کنید کنار یا روی بلیط شما دو گزینه به نام سیستمی و چارتری نوشته شده است و باید با مطلعی آن را انتخاب کنید. اولین فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی در قابلیت برگشت و استرداد است. همواره به خاطر بسپارید که اگر بلیط چارتری را خریداری کردید به هیچ عنوان قابل برگشت و استرداد نیست.

بسیاری از مسافرها و خانواده ها به خاطر اتفاق های غیر منتظره مانند بیماری، تصادف و موارد این چنینی درصدد کنسلی بلیط خود هستند و زمانی میتوانند این کار را انجام دهند که بلیط آن ها از نوع سیستمی باشد. اگر از وب سایت آقای ابوالفضلی بلیط سیستمی را خریداری کنید و بخواهید آن را کنسل کنید شما میتوانید بر روی گزینه استرداد بلیط کلیک کنید. اما اگر بلیط شما چارتری باشد شما این امکان را ندارید. اگر آن دسته از مسافرهایی هستید که در تعداد بالا سفر می کنید و ممکن است یکی از همسفرهای شما در مسافرت شرکت نکند، خوب است که بلیط سیستمی را انتخاب کنید. اگر بلیط سیستمی خود را کنسل کردید، بخشی از وجه بلیط به حساب شما از سوی آژانسی که بلیط را خریداری کرده اید واریز می شود. در ادامه یکی دیگر از تفاوت های بلیط سیستمی و چارتری را برای شما توضیح میدهیم.

قیمت بلیط کودک ها و نوزادها

اگر خانواده صاحب فرزند خردسال و نوزاد هستید و در صدد پیدا کردن بلیط ارزان پرواز هستید که بهای بلیط کودک و نوزاد ارزان تر از بزرگسال باشد باید همواره بلیط سیستمی را سرچ کنید. فرق بین بلیط هواپیما چارتر و سیستمی دو مورد است یکی قابلیت استرداد بودن و دوم تفاوت قیمت بلیط کودک ها و نوزاد ها نسبت به بزرگسال است. در بلیط های چارتری قیمت صندلی هواپیما برای بزرگسال و کودک و نوزاد یکی است و هیچ تفاوتی ندارد. به همین علت برای خانواده های که یک یا دو فرزند خردسال را دارند به صرفه نیست. در بلیط های سیستمی بهای بلیط کودک بین سن دو الی دوازده (2-12) سال و نوزاد کمتر از بزرگسال است. خانواده های که در پی کاهش هزینه های سفری هستند معمولا بلیط سیستمی را انتخاب می کنند.

بلیط های سیستمی هواپیما

بلیط سیستمی هواپیما از سوی کنندگی ایرلاین ها به فروش می رسد. این بلیط ها هم همان طور که ذکر شد قابلیت استرداد دارند و بهای بلیط نوزاد و کودک از بزرگسال کمتر است. در بلیط های سیستمی که قابل استرداد هستند باید به خاطر بسپارید که جریمه درصدد کنسلی بلیط از سوی ایرلاین ها فرق دارد و هم چنین زمان سفری بسیار اهمیت دارد. اگر شما در high season سفری بخواهید بلیط خود را کنسل کنید بنا به نوع ایرلاین ممکن است جریمه اش بیشتر می شود به خصوص اگر زمان کنسلی شما نزدیک پرواز باشد.

اما به طور کلی جریمه کنسلی بلیط های سیستمی از پنج الی سه روز مانده به پرواز 20درصد و از چهل و هشت ساعت مانده به پرواز 50 درصد و دوازده تا سه ساعت مانده به پرواز 70درصد جریمه کنسلی را شامل می شود. پس از محاسبه جریمه کنسلی بلیط باقی وجه به حساب شما از سوی آژانس واریز می شود.

به خاطر فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی بسیاری از مسافرها تمایل دارند که با بلیط سیستمی سفر کنند. از قشرهایی که برای بلیط سیستمی همواره تقاضای بالایی را دارند، خانواده های صاحب فرزند نوزاد و کودک هستند که برای کاهش هزینه های سفر خود بلیط سیستمی را انتخاب می کنند. بلیط های سیستمی در طول سال قیمت ثابتی دارند چون از کنندگی ایرلاین فروخته می شوند اما بلیط های چارتری از سوی چارتر کننده های بلیط به فروش می رسند و قیمتشان در سال متغیر است.

بلیط چارتر بخریم یا سیستمی ؟ کدام ارزان تر است؟

یکی دیگر از سوال کاربرهای آقای ابوالفضلی و مسافرها این است که بلیط چارتر بخریم یا سیستمی ؟ کدام ارزان تر است؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که بلیط های چارتری با توجه به تقاضای مسافرها در فصل های سفری ممکن است از بلیط های سیستمی ارزان تر باشند. اما در بسیاری مواقع هم قیمت بلیط چارتری و سیستمی یکسان است با این تفاوت که بلیط سیستمی هم قابلیت استرداد دارند و هم برای کودک و نوزاد بهای کمتری مسافرها پرداخت می کنند.

زمان سفری عامل مشخص کننده ای در قیمت بلیط چارتر و سیستمی است. بلیط های سیستمی معمولا در یک سال قیمت ثابتی دارند چون از کنندگی ایرلاین هایِ هواپیما به فروش می رسند اما بلیط های چارتری از سوی آژانس های بزرگ رزرو بلیط هواپیما و یا آژانس های بزرگ مسافرتی خریداری می شوند و سپس چارتر می شوند و متناسب با تقاضای مسافر قیمت آن ها افزایش و کاهش پیدا می کند .

همان طور که ذکر شد بلیط های چارتری برای ارگان ها و سازمان ها و تورهای آژانس مسافرتی که درصدد رزرو با تعداد بالا هستند بسیار به صرفه است. در هنگام خرید بلیط باید به فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی توجه داشته باشید. اگر میخواهید بلیط شما قابلیت استرداد داشته باشد و بهای بلیط نوزاد و کودک در آن ارزان تر باشد خوب است که بلیط سیستمی را خریداری کنید. بسیاری از بلیط های پرواز لحظه آخری از نوع چارتری و سیستمی است اگر در پی یک بلیط ارزان هستید قطعا بلیط پرواز لحظه آخری گزینه مناسبی است و در هنگام خرید بلیط پرواز لحظه آخری هم به آیتم بلیط چارتری و سیستمی توجه کنید.

جمع بندی درباره بلیط های هواپیما

در این مقاله فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی برای شما مخاطب گرامی توضیح داده شد. در آقای ابوالفضلی تمام پروازهای سیستمی و چارتری به روز رسانی می شود. اگر می خواهید از قیمت بلیط های سیستمی و چارتری اطلاع دقیقی پیدا کنید به راحتی وارد وب سایت آقای ابوالفضلی شوید گزینه بلیط هواپیما را مشخص کنید. مبدا و مقصد و تاریخ سفر خود را مشخص کنید و بر روی سرچ بزنید و هم زمان جدول پروازی بلیط های سیستمی و چارتری را مشاهده کنید و از قیمت دقیق بلیط مطلع شوید.

منبع: الی گشت

به "فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرق بلیط هواپیما چارتر و سیستمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید