غرق زیردریایی اندونزی با 53 سرنشین

به گزارش آقای ابوالفضلی، این سازه 40 ساله در سال 2012 و پس از تعمیر اساسی از سوی کره جنوبی مجددا به آب انداخته شد و از سال 1981 در اندونزی کار می کند.

غرق زیردریایی اندونزی با 53 سرنشین

ارتش اندونزی می گوید اقلامی را پیدا کرده که نشان می دهد زیر دریایی مفقود شده این کشور و 53 خدمه آن غرق شده اند. آنها می گویند امیدی به نجات هیچ یک از خدمه وجود ندارد.

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از سایت خبری آ بی سی آمریکا، زیردریایی کی.آر.ای نانگالا-402 3 روز پیش و حین شرکت در یک مانور در شمال دریای بالی ارتباط خود با مرکز کنترل را از دست داد و مفقود شد.

یک بطری روغن و سجاده در میان وسایل پیدا شده از زیر دریایی غرق شده اندونزی/ عکس: AP

رئیس ستاد نیروهای دریایی ارتش اندونزی در این باره گفت: زیردریایی این کشور در عمق 850 متری دریا و در جایی پائین تر از آستانه حرکت ایمنی اش شناسایی شده است. این زیر دریایی می توانست در عمق 500 متری از سطح دریا حرکت کند.

پیش از این یک ناوچه استرالیایی مجهز به سیستم ناوبری صوتی و هلی کوپتر و هواپیماهای شناسایی آمریکایی به عملیات جست و جو ملحق شدند. کشتی های مالزی و سنگاپور نیز در عملیات جست و جو مشارکت کردند.

در زمان عملیات جست و جو هیچ نشانه زندگی از زیردریایی دریافت نشد اما خانواده خدمه و سرنشینان زیردریایی به پیدا کردن به موقع این شناور امیدوار بودند.

زیردریایی 1395 تنی و 59.5 متری و در دهه 70 میلادی در آلمان ساخته شد. این سازه 40 ساله در سال 2012 و پس از تعمیر اساسی از سوی کره جنوبی مجددا به آب انداخته شد و از سال 1981 در اندونزی کار می کند.

زیر دریایی ارتش اندونزی حدود 3 روز پیش و در یک تمرین آموزشی در شمال دریای بالی مفقود شد/ عکس: AP

جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی از ابتدای آغاز این حادثه دستور همه جانیه برای پیدا کردن شناور را صادر کرد و از مردم خواست برای بازگشت سالم خدمه دعا کنند.

جست و جو در محل آغاز حرکت اولیه زیر دریایی و با پیدا کردن یک لکه نفتی- روغنی آغاز شد.

مارگونو فرمانده نیروی دریایی ارتش اندونزی در این باره گفت: این مواد می تواند به دلیل ترک مخزن سوخت به دریا نشت کرده باشد یا خدمه برای کاهش وزن شناور مایعات درون سازه را کاهش داده تا به سطح بازگردند.

زیردریایی اندونزی در 100 کیلومتری شمال دریای بالی مفقود شد

علت مفقود شدن زیر دریایی هنوز معین نیست اما نیروی دریایی می گوید یک نقص فنی باعث شده تا زیردریایی قادر به باگشت دوباره به سطح نشود.

منبع: عصر ایران

به "غرق زیردریایی اندونزی با 53 سرنشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غرق زیردریایی اندونزی با 53 سرنشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید