دلیل افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی

به گزارش آقای ابوالفضلی، مشاهدات میدان حاکی از آن است که قیمت اقلام مختلف میوه و صیفی در بازار به جز گوجه فرنگی و پیاز نوسان چندانی نداشته است.

دلیل افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی

به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه های سطح شهر تهران و گزارش های رسیده، قیمت هر کیلو پیاز 16 هزار تومان، سیب زمینی 15 هزار تومان، گوجه فرنگی 15 هزار و 900 تا 18 هزار تومان، خیار 15 هزار و 900 تومان، موز 53 هزار تومان، انار 23 تا 39 هزار تومان، نارنگی 17 تا 19 هزار تومان، لیموشیرین 39 هزار تومان، پرتقال 18 هزار تومان، هلو 31 هزار تومان، گلابی 89 هزار تومان و کیوی 38 هزار تومان است.

لازم به ذکر است قیمت های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در بعضی منطقه ها بیشتر یا کمتر باشد.

مشاهدات حاکی از آن است که قیمت پیاز و گوجه فرنگی نسبت به هفته های گذشته افزایش حدود 4000 تا5000 تومانی داشته است. افزایش قیمتی که اسدالله کارگر - رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران - دلیل آن را تغییر فصل می داند و می گوید که همواره در این موقع سال محصولات دورشهری به اتمام می رسد و محصولات جنوب کشور به دست می آید که این تغییر منجر به تغییر قیمت بعضی اقلام می گردد.

وی در پاسخ به اینکه آیا بارندگی های اخیر منجر به از بین رفتن محصولات از جمله گوجه فرنگی و پیاز و افزایش قیمت آن ها نشده است؟ گفت: بارندگی رخ داده، ولی دلیل اصلی نیست و ممکن است تنها منجر به کندی در برداشت محصولات شده باشد.

کارگر با اشاره به اینکه معمولا با ورود انبوه گوجه فرنگی و پیاز محصولات مقرون به صرفه می گردد، گفت: این فرآیند در سال های قبل 15 روز تا یک ماه طول می کشید، ولی به نظر می رسد که سال جاری زودتر محصولات جنوب وارد بازار گردد و قیمت ها کاهش یابد.

منبع: فرارو

به "دلیل افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل افزایش قیمت پیاز و گوجه فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید