عایق صوتی روکار

به گزارش آقای ابوالفضلی، گاهی ساختمان سازی براساس مقررات ساخت و ساز انجام می گردد؛ اما، گاهی اینطور نیست. اگر ساختمان سازی براساس مقررات ساخت و ساز انجام گردد، اجرای عایق صوتی در حین ساخت و ساز واجب است؛ اما، اگر ساختمان سازی براساس مقررات ساخت و ساز انجام نگردد، دردسرهای شما شروع می گردد.

عایق صوتی روکار

دردسرها زمانی بیشتر خواهد شد که آلودگی صوتی بیش از حد عادی باشد؛ مثلاً، در ساختمان های اداری و تجاری که آکادمی های موسیقی، سالن های ضبط صدا و … وجود دارد. این موضوع به ساختمان های اداری و تجاری ختم نمی گردد؛ بلکه، در منازل مسکونی به هنگام تمرین سازهای موسیقی نیز دیده می گردد. چاره چیست؟ عایق صوتی روکار چاره شماست.

عایق صوتی چیست؟

عایق صوتی نوعی محافظ در برابر آلودگی های صوتی است که انواعی دارد. انواع آن شامل عایق صوتی توکار و روکار است. این عایق ها در دیوارهای مشترک، دیوارهای خارجی، دیوارهای داخلی، کف، سقف و … استفاده می شوند. در ادامه، با انواع عایق صوتی آشنا خواهیم شد.

انواع عایق صوتی کدامند؟

  • عایق صوتی توکار: این عایق در حین ساخت و ساز اجرا می گردد؛ یعنی، در داخل دیوار، سقف و کف قرار می گیرد. جنس عایق صدای توکار از پشم شیشه، پشم سنگ، فوم نسوز و … است. معمولاً، قیمت عایق صوتی توکار نسبت به عایق صوتی روکار کمتر است؛ چون، کیفیت عایق صوتی توکار نسبت به عایق صوتی روکار کمتر است.
  • عایق صوتی روکار: این عایق پس از ساخت و ساز اجرا می گردد؛ یعنی، بر روی دیوار، سقف و کف قرار می گیرد. عایق های صوتی روکار کیفیت بهتری نسبت به عایق های صوتی توکار دارند؛ چون، تمرکز آنها بر جذب صوت است. در ادامه، انواع عایق صوتی روکار معرفی و آنالیز می گردد؛ بنابراین، با
  • کهن عایق همراه باشید.

انواع عایق صوتی روکار کدامند؟

عایق صدا روکار نوعی عایق صوتی است که پس از ساختمان سازی اجرا می گردد. عایق صوتی روکار با نام آکوستیک پنل نیز مشهور است. این نوع عایق انواع متعددی دارد که در ماده سازنده مشترک اند؛ اما، در ظاهر متفاوت اند. عملکرد متفاوت آنها نیز به علت ظاهر متفاوت آنهاست.

انواع آن شامل

عایق صوتی دو طرف صاف، عایق صوتی شانه تخم مرغی، عایق صوتی هرمی و عایق صوتی دکوراتیو است. در ادامه، با آنها آشنا خواهیم شد.

عایق صوتی دو طرف صاف

عایق دو طرف صاف به صورت پانل های آماده به فروش می رسد. این عایق در انواع کاربری های اداری، تجاری و مسکونی اجرا می گردد. ضمناً، در برابر حرارت نیز مقاوم است. سطح صاف آن موجب ایجاد ظاهر بهتر نسبت به سایر انواع عایق صدای روکار شده است؛ اما، کیفیت عملکرد آن را کاهش داده است. چرا؟ چون، صوت را بازتاب می نماید؛ یعنی، جذب کمتری دارد.

عایق صوتی شانه تخم مرغی

عایق شانه تخم مرغی ظاهری شبیه به شانه های تخم مرغ دارد؛ یعنی، شکل شش وجهی با فرورفتگی ها و برآمدگی ها دارد. خلل و فرج های این نوع عایق موجب عملکرد بهتر آن در جذب اصوات نسبت به عایق دو طرف صاف شده است؛ چون، صوت در برخورد با سطوح مسطح بازتاب می نماید اما در برخورد با سطوح نامسطح جذب می گردد.

عایق صوتی فوم هرمی

عایق فوم منشوری شکل مشابه هرم های متعدد دارد. این نوع عایق نسبت به سایر عایق ها عملکرد بهتری دارد؛ چون، فرورفتگی ها و برآمدگی های بسیار زیاد متراکم دارد که جذب صدا را به حداکثر می رساند. عایق فوم هرمی در آکادمی های موسیقی، سالن های ضبط صدا و … کاربرد دارد.

کهن عایق؛ ارائه دهنده انواع آکوستیک پنل

کهن عایق معتبرترین ارائه دهنده انواع عایق های ساختمانی است که خدمات منحصر به فردی را ارائه می دهد. مشاوره پیش از خرید به یاری متخصصان مجرب یکی از خدمات ماست. کهن عایق مقاله های متعددی را تدوین نموده است که راهنمای شما در انتخاب آکوستیک پنل مناسب خواهد بود. ضمناً، روش های تماس با ما متعدد است؛ کافیست وارد سایت شده تا با ما ارتباط بگیرید.

منبع: فرارو

به "عایق صوتی روکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایق صوتی روکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید