طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ

به گزارش آقای ابوالفضلی، بورک یکی از غذا های ترکی و بسیار خوشمزه و ساده می باشد که برای کشور ترکیه می باشد و شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی ها و تولد ها خود تهیه کنید.

طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ

بورک ها را می توانید با مرغ یا گوشت یا انواع سوسیس و کالباس به راحتی تهیه کنید بورک حلزونی به خاطر پیچیدن آن به این نام مشهور شده است، زیرا به صورت گرد داخل تابه چیده می گردد و می توانید داخل فر یا روی گاز این غذای خوشمزه را تهیه کنید و با سس دلخواه سرو کنید. مواد میانی را نیز می توانید سلیقه ای تغییر دهید.

مواد لازم

پیاز 1 عدد

گوشت چرخ نموده 200 گرم

فلفل دلمه 1 عدد

قارچ 5 عدد

خمیر یوفکا 1 بسته

رب 1 ق غذا خوری

پنیر پیتزا به اندازه دلخواه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا به اندازه لازم

طرز تهیه بورک حلزونی

مرحله اول: تفت دادن مواد

در طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ ر ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای گردد و بعد گوشت را به همراه ادویه ها اضافه کنید و خوب گوشت را با پیاز مخلوط کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی بورک

در ادامه باید فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد قارچ ها را بشورید و اسلایس ریز کنید و به مواد اضافه کنید و همه را تفت دهید و در خاتمه رب را به دلخواه اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود حالا کمی پنیر پیتزا به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با حرارت خودش کمی ذوب گردد و بعد کنار قرار دهید تا کمی از داغی بیفتد.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

خمیر یوفکا را از فریزر خارج کنید تا ورقه ها از حالت یخ زده خارج گردد و بعد ورقه ها را روی سطح کار قرار دهید و روی آن ها را با شیر یا آب نرم دار کنید از مواد به صورت عمودی (یک نوار باریک) روی ورقه های مستطیل شکل یوفکا بریزید و رول کنید و در خاتمه روی خمیر و قسمت درز را با فرچه آغشته به آب خوب کاور کنید تا بچسبد و وا نگردد.

مرحله چهارم: پخت بورک حلزونی

در ادامه طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ ر باید هر بورک یا نوار را کف سینی تابه یا سینی گرد که قابلیت فر دارد به صورت گرد قرار دهید و نوار های بعدی را دور تا دور آن بچسبانید و در خاتمه باید روی خمیر را با ماست و زعفران و آب روان کنید و روی خمیر بزنید و به دلخواه کنجد یا سیاه دانه بپاشید و در فر گرم شده قرار دهید و حرارت بالا روشن کنید تا روی خمیر طلایی گردد و برای پخت بدون فر نیز باید تابه را روی حرارت قرار دهید و کمی که زیر آن طلایی شد برگردانید تا طرف روی آن نیز طلایی گردد. نوش جان

منبع: پارسینه

منبع: فرارو

به "طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورک حلزونی گوشت و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید