سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرگزاری خبرنگاران-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، شرط سفرهای نوروزی را واکسیناسیون کامل خاطرنشان کرد.

سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل

به گزارش خبرگزاری آقای ابوالفضلی، دکتر عباس شیراوژن در مصاحبه با خبر 13 شبکه خبر در مورد جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه اعلام شد فرایند ابتلا و بستری مبتلایان به کرونا سیر نزولی داشته است، از این رو امیدواریم در روز های آینده فرایند فوتی ها نیز کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در جلسه ستاد ملی مقابله اعلام شد واکسن برکت که ویژه سویه اُمیکرون است توانسته است مجوز های لازم را دریافت کند و برای مصرف آماده میگردد، بعلاوه این واکسن قابلیت استفاده به عنوان دُز سوم را دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: بعلاوه امروز گزارش خوبی به ستاد ملی مقابله با کرونا درباره عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت در استفاده از شیوهنامه های درمانی و دارو های فراوری شده در طب ایرانی داده شد که انشاءالله شاهد توسعه استفاده از طب ایرانی در دانشگاه ها باشیم.

شیراوژن درباره شرایط سفر های نوروزی گفت: با توجه به شرایط فعلی که الحمدالله بیماری اُمیکرون و کرونا تا حدودی مهار شده است، سفر های نوروزی برای هموطنانی که واکسیناسیون را کامل انجام داده باشند، ترجیحا سه دُز و اگر کمتر از سه ماه از دُز دوم گذشته باشد، در حقیقت با همان دو دُز نیز کافی است و می توانند با وسایل نقلیه شخصی و وسایل نقلیه عمومی که به سامانه ایران من متصل است سفر نمایند، به شرط آنکه علایم بیماری نداشته باشند.

وی اضافه کرد: نکته مهم در زمینه سفر با خودرو های شخصی این است که کد ملی به شماره پلاک این خودرو ها ضمیمه است که این کد های ملی باید واکسیناسیون را انجام داده باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره فعالیت آموزشی در دانشگاه ها ادامه داد: کلاس های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با توجه به کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون دانشجویان و استادان باید به صورت حضوری برگزار گردد و فعالیت های آموزشی غیرحضوری در دانشگاه ها پذیرفته نیست.

شیراوژن درباره رنگ بندی هایی که در آینده اعلام خواهد شد، گفت: رنگ بندی ها از این پس جدول جدیدی دارد و در روز های آینده جزئیات آن ابلاغ و رسان های خواهد شد.

وی درباره فروش صد در صدی پرواز ها اضافه کرد: سامانه ایران من به شرکت هواپیمایی متصل است و در موقع خرید بلیت باید کنترل گردد و افرادی که واکسیناسیون انجام داده باشند، می توانند بلیت دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید