سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم

به گزارش آقای ابوالفضلی، درحالیکه گزارش ها حاکی از برنامه آمریکا برای تخلیه اضطراری سفارت این کشور در کابل است، سفارت آمریکا گفت که هیچ برنامه ای برای بستن آن وجود ندارد.

سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم

به گزارش دفتر منطقه ای آقای ابوالفضلی، سفارت آمریکا در بیانیه ای نوشت که این سفارتخانه در حال حاضر باز است و در آینده هم باز باقی می ماند.

بیانیه می افزاید: طبق دستور رئیس جمهور بایدن، ما به حضور پررنگ دیپلماتیک خود در کابل ادامه خواهیم داد و هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم.

سفارت آمریکا بعلاوه تاکید می نماید که دائماً در حال برنامه ریزی درباره احتمالات و چگونگی کاهش خطرات برای شهروندان و برنامه هایش است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از چالش های امنیتی برای فعالیت در افغانستان مطلع هستیم و همانطور که لازم باشد حضور خود را برای برطرف این چالش ها تنظیم خواهیم کرد.

اخیراً نشریه وال استریت ژورنال نوشته بود که مقامات آمریکایی به علت نگرانی از وخیم تر شدن وضعیتی افغانستان و پیامدهای و تهدیدات احتمالی آن برای نظامیان به جامانده، دیپلمات ها و دیگر شهروندان آمریکایی، کوشش ها برای ایجاد یک برنامه جهت خروج اضطراری از کابل را شدت بخشیده است .

مقامات آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته بودند که در حال حاضر احتیاج فوری برای تخلیه سفارت نیست و هنوز این برنامه نهایی نشده است و تاکید کردند این اقدام تنها محض احتیاط است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا در کابل: هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید