غربی ها به سرنوشت آسانژ اهمیتی نمی دهند

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه هدف برای ماشین قدرت سرکوبگر آمریکایی توجیه کننده وسیله است، در یادداشتی یادآور شد که اعضای اتحادیه اروپا و ناتو به سرنوشت جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی لیکس، اهمیتی قائل نیستند.

غربی ها به سرنوشت آسانژ اهمیتی نمی دهند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از اعلام خبر شهادت دروغ یکی از شاهدان در پرونده علیه جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس، به این مسئله اشاره نمود که هیچ یک از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در هیچ کدام از اجلاس اخیرشان اهمیتی برای سرنوشت این روزنامه نگار قائل نشدند.

زاخارووا با اشاره به اینکه یکی از شهود عمده پرونده وزارت دادگستری آمریکا علیه آسانژ، پذیرفته است که قسمت هایی از شهادتش ساختگی و جعلی بوده است، در کانال تلگرامش بیان کرد: آخر سر هم، هیچ یک از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا ناتو اشاره ای به سرنوشت آسانژ نکرد.

وی بعلاوه با یادآوری اینکه این روزنامه نگار همچنان در زندانی در انگلیس به سر می برد، ادامه داد: بر اساس قوانین بریتانیا، مدت زمان حبس آسانژ مدت هاست که به سر رسیده است، اما چه کسی در غرب برای این موضوع اهمیت قائل است مادامی که موضوعات جالب بسیاری برای لیبرالیسم [غربی] در شرق وجود دارند.

زاخارووا در راستای اینکه این جریان نشانگر ظاهر بد ارزش های لیبرال غربی و راهکارهای غیر قانونی آنها است، ادامه داد: ما درباره فشار تمام عیار، باج خواهی و ارعاب و جعل اسناد قضایی صحبت می کنیم. اما برای ماشین قدرت سرکوبگر آمریکایی، اهداف، توجیه کننده وسیله هستند.

به گزارش آقای ابوالفضلی، پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده بود که دولت وی به کوشش های مقامات پیشین این کشور برای پیگرد و استرداد قانونی جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس ادامه می دهد.

وزارت دادگستری آمریکا به همین دلیل شکوائیه ای را تنظیم نموده بود که در آن از دادگاهی در انگلیس خواسته شده است تا حکم ممنوعیت استرداد آسانژ به ایالات متحده را لغو کند.

گروه های حقوق بشری و مدافع آزادی های مدنی در راستای این اقدام دولت بایدن، از دادستان کل موقت ایالات متحده درخواست کردند تا اقدام قانونی برای پیگرد جولیان آسانژ را متوقف کند.

این گروه ها می گویند پرونده ای که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیه بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس ترتیب داده، می تواند بانی یک رویه قضائی باشد که تهدیدی جدی علیه آزادی مطبوعات خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "غربی ها به سرنوشت آسانژ اهمیتی نمی دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربی ها به سرنوشت آسانژ اهمیتی نمی دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید