ویندسور، بزرگ ترین قلعه جهان که هنوز هم استفاده می شود!

به گزارش آقای ابوالفضلی، قلعه ویندسور | Windsor Castle

به قلعه ویندسور سفر کنید، اقامتگاهی سلطنتی که کمی بیرون از شهر لندن واقع شده است و بزرگ ترین و قدیمی ترین قلعه دنیا است که هنوز هم مورد استفاده است و در آن اقامت می شود. این قلعه مورد علاقه ملکه انگلستان برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است و اگر چه هنوز هم مورد اقامت خاندان سلطنتی است ولی بیشتر قسمت های این کاخ به روی گردشگران و بازدید کننده ها باز است و می توان از آن بازدید کرد. ویندسور ارزش بازدید دارد و آنقدر خوب هست که نام آن در فهرست جاذبه های گردشگری برتر لندن دیده می شود. در ادامه این قلعه را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد. همراه خبرنگاران باشید:

ویندسور، بزرگ ترین قلعه جهان که هنوز هم استفاده می شود!

در حالی که کاخ باکینگهام یکی از دیدنی هایی است که در سفر به لندن نباید از دست بدهید، لینک روبرو را ببینید (راهنمای قدم به قدم بازدید از کاخ باکینگهام لندن(، قلعه ویندسور قلعه ای حتی بزرگ تر از آن است. تاریخ این قلعه به زمانی برمی شود که در گذشته یک قلعه چوبی بود، ویندسور مملو از تاریخ غنی است. قلعه ویندسر بدون شک قلعه مورد علاقه ملکه الیزابت است که در فاصله 25 مایلی از کاخ باکینگهام قرار گرفته است و هر ساله میلیون بازدید کننده ها را به خود جذب می کند. این کاخ در فاصله بسیار نزدیک 7 مایلی به فرودگاه هیترو لندن است و همین دسترسی مناسب هم دلیل خوب دیگری برای بازدید از آن است.

پیشنهاد می کنیم یک روز کاملتان را به دیدن قلعه ویندسور اختصاص دهید، اول از همه 3 ساعت را به گشت و گذار در قلعه اختصاص دهید که هر روز از ساعت 9:30 صبح تا 3 بعدازظهر باز است. حتما از کلیسای سنت جرج هم دیدن کنید که روشی عالی برای یادگیری تاریخ انگلستان است.

باغ وسیع، کتابخانه، سالن های غذاخوری و چندین بخش دیگر آن مطمئنا حیرت زده تان خواهد کرد. از روز 19 می سال 2018 که مراسم ازدواج شاهزاده تازه در آن برگزار شده است به نظر می رسد دلایل بیشتری برای بازدید از این قلعه وجود داشته باشد. بعد از بازدید از این قلعه شهر کوچک ویندسور بهترین جایی است که باید به آن جا هم سری بزنید و از مغازه ها و فروشگاه های جادویی آن دیدن کنید. این شهر هم در نزدیکی قرار گرفته است و دسترسی آن به گونه ای است که از محل کاخ تا آنجا نیاز به ماشین نیست.

اگر برای تعطیلات قصد سفر به لندن را داشتید حتما به لگولند (LegoLand) که یکی از بزرگ ترین پارک های موضوعی اروپا است هم سر بزنید. این پارک سالانه 2.5 میلیون بازدید کننده دارد و در آن می توان نمونه های کوچک ساخته شده از مکان های دیدنی و جذابیت های دیگر را دید، به خصوص اگر به همراه بچه های کوچک در سفر باشید مطمئنا بهتان خوش خواهد گذشت.

دانستنی های قلعه ویندسور

  • همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، نه همه بخش های قلعه بلکه قسمت هایی از آن برای بازدید کننده ها باز است که از این بخش ها باید به اتاق های دولتی، خانه عروسکی ملکه ماری و کلیسای کوچک سنت جرج که در آن بارها و بارها مراسم های ازدواج سلطنتی برگزار شده است اشاره کرد و البته در کنار آن ها مراسم های تدفین! مثلا مقبره های مادر ملکه و پادشاه هنری در این کلیسا است.
  • بهترین راه رفتن به قلعه ویندسور از لندن است که در راستا می توانید توقف هایی در استون هنج، آکسفورد و یا بث اشاره کرد.
  • ورودی قلعه در راستا راه لندن است.
  • قلعه در قرن یازدهم ساخه شده است و در مدت جنگ های داخلی به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شده است و همچنین در جریان جنگ جهانی دوم هم پناهگاهی برای خاندان سلطنتی بوده است و حالا هم که اقامتگاه مورد علاقه ملکه انگلستان برای تعطیلات آخر هفته است.
  • ویندسور قدیمی ترین و بزرگ ترین قلعه مورد استفاده حال حاضر جهان است.
  • زمین های این قلعه مساحتی حدود 5 هکتار را در بر می گیرد.
  • کلیسای سنت جرج در این قلعه یکی از زیباترین و تحسین برانگیزترین ساختمان های سراسر لندن محسوب می شود.
  • در فاصله ای نیم مایلی از این قلعه می توانید مدرسه کالج اتون را ببینید که هم شاهزاده ویلیام و هم شاهزاده هری در آن جا درس خوانده اند، این بخش هم قابل دسترسی است.
  • در سال 2006، 500 نفر در این کاخ کارکرده و زندگی می کرده اند.
  • در وردی این کاخ گشت های امنیتی ایستاده اند و بازدید کننده ها را در هنگام ورود چک می کنند پس تا جای ممکن از بردن اشیای حجیم و یا کیف های بزرگ و اضافه بهتر است خودداری کنید.

چطور به قلعه ویندسور برویم؟

از مرکز لندن تا قلعه ویندسور کمتر از 1 ساعت راه است که برای رفتن به آن جا می توانید به ایستگاه واترلوی لندن بروید که راستا مستقیم می پیمایید یا اینکه به پادینگتون بروید که باید یک خط عوض کنید از این ایستگاه راستا راحت و کوتاهی تا ویندسور است.

کی به قلعه ویندسور برویم؟

ویندسور همه روز بین ساعت های 9:30 صبح تا 3 بعدازظهر بین ماه های نوامیبر تا فوریه باز است و بین ماه های مارچ تا اکتبر ساعت 5:15 بعدازظهر بسته می شود. البته حواستان باشد که گاهی بخش هایی از این قلعه برای رویدادهای سلطنتی بسته می شود.

به عنوان اقامتگاهی رسمی، قلعه ویندسور یک ماه در ایستر، یک هفته در ژوئن و در بیشتر آخر هفته ها میزبان ملکه الیزابت است. علاوه بر این، گاهی برای مهمان های مهم و بین المللی مراسم شام در این کاخ برگزار می شود. وقتی هایی که ملکه در داخل کاخ باشد، می توانید عوض شدن گاردها را هم ببینید.

منبع: greatvaluevacations.com

منبع: الی گشت

به "ویندسور، بزرگ ترین قلعه جهان که هنوز هم استفاده می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندسور، بزرگ ترین قلعه جهان که هنوز هم استفاده می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید