سرانه امکانات رفاهی شهر یزد کافی نیست

به گزارش آقای ابوالفضلی، فخر السادات خامسی گفت: بسیاری از بوستان ها و فضا های سبز شهر یزد ارزش تفریحی لازم را ندارند.

سرانه امکانات رفاهی شهر یزد کافی نیست

آقای ابوالفضلی یزد - فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: فضا های کاربردی تفریحی و رفاهی مناسب برای خانواده ها و گردشگران خارجی در شهر بسیار نادر است و برخی از کاربرد های موضوعی در این حوزه هنوز ایجاد نشده است.

او گفت: به عنوان مثال پارک های موضوعی برای سالمندان و جانبازان و معلولان در شهر نیست و با وجود تلاش مسئولان برای رعایت عدالت اجتماعی در ارائه خدمات، برای جبران کمبود ها در دهه های اخیر اقدام جدی انجام نشده است.

خامسی گفت: بسیاری از بوستان ها و فضا های سبز شهر ارزش تفریحی لازم را ندارند. بنابراین یکی از ضروری ترین اقدامات در حوزه خدمات شهری، افزایش سرانه امکانات رفاهی در شهر است.

عضو شورای اسلامی گفت: برخی پروژه ها در حال حاضر در دست اقدام است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

خامسی گفت: تکمیل پروژه های بازسازی فرهنگسرای فخار، باز پیرایی پارک شهر شادی، اتمام پروژه پارک بزرگ آزادشهر و پارک شهدای کوچه بیوک و پارک های درون محله ای مانند منطقه حسن آباد در دست اقدام است.

او گفت: پروژه بازپیرایی پارک شهر شادی تقریبا تنها فضای تفریحی مناسب برای بچه ها در سطح شهر است که آماده سازی فضای بیرونی محوطه رو به اتمام است و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید. اما باز پیرایی فضای داخلی تا پایان سال و یا در اردیبهشت 1401 آماده بهره برداری خواهد بود.

او گفت: برخی پروژه ها در حال حاضر مورد مطالعه و بررسی است مانند طرح پلازا در مجاورت پارک شهر شادی، اکوپارک که یک پارک کویری محسوب می شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: رایزنی های اولیه با برخی سرمایه گذاران انجام شده است و در تلاشیم بتوانیم شهر یزد را به عنوان کانون تفریحی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرانه امکانات رفاهی شهر یزد کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه امکانات رفاهی شهر یزد کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید