رشد 120 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99

به گزارش آقای ابوالفضلی، یک مقام مسئول گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99 حدود 120 درصد نسبت به مجموع 5 سال ماقبل آن رشد داشته است.

رشد 120 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99

به گزارش گروه اقتصادی آقای ابوالفضلی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99 حدود 120 درصد نسبت به مجموع 5 سال ماقبل آن رشد داشته است، گفت: در سال 99 طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی و دولتی در سطح نزدیک به 55 میلیون هکتار اجرا شد.

رضا افلاطونی خاطر نشان کرد که از سال 93 تا پایان سال 98 طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح 38 میلیون هکتار به اجرا درآمد.

وی در همین حال تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک به نام متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

افلاطونی افزود: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای رؤسای سه سازمان رسید و به استان ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان ها با هم تعامل کردند.

وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی گفت: به طور میانه هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین 4 تا 9 میلیون تومان هزینه دارد.

معاون حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاداستر 55 میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در استان های ساحلی و جنگلی اعم از شمال و جنوب کشور و همچنین در استان های آذربایجان شرقی و غربی که سواحل دریاچه ارومیه را دارند، انجام شد.

وی با بیان این که 40 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی برای اجرای کاداستر به جای مانده است، گفت: کاداستر 40 میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی باقیمانده تا پایان شهریور ماه امسال انجام می شود.

افلاطونی ادامه داد: اراضی باقیمانده برای اجرای کاداستر شامل اراضی مرتعی، اراضی جنگلی و بیشه ها می شود.

وی، ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی را جزو اولویت دارترین کار ها در حوزه حفاظت از این اراضی نام کرد و گفت: کاداستر اراضی ملی و دولتی موجب جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و زمین خواری و همچنین شناسایی این اراضی برای اجرای طرح های تولیدی و کشاورزی می شود.

افلاطونی، کاهش اختلافات مالکیتی میان مردم و دولت را از دیگر مزیت های اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 120 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 120 درصدی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید