دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، روستای پوپ آی در مالت

پوپ آی یک روستای کارتونی و نوستالژیک در جزیره مالت است که با دیدنش بی شک به یاد خاطرات دوران کودکی خود میافتید. روستای پوپ آی، روستایی است که برای ساخت ملوان زبل در کشور مالت بنا شد. این روستا که به دهکده پوپ آی یا پناهگاه شیرین معروف است، دهکده ای مجذوب کننده اما خالی از سکنه است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم این دهکده زیبا و خاطره انگیز و البته عجیب را بهتر به اتفاق هم بشناسیم.

دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید!

دهکده ملوان زبل

همانطور که بالاتر گفتیم، این دهکده به دهکده کارتونی به پناهگاه شیرین نیز معروف است و در مالت واقع شده است. دهکده پوپ آی، در جهانی واقعی کاملا خالی از سکنه است و و هیچ کس را نمی توانید در سراسر آن بیابید که در این دهکده زندگی کند. این دهکده تخیلی و رنگارنک امروزه به عنوان یکی از جاذبه های کشور مالت به شمار میرود و سالانه افراد زیادی برای تماشا این دهکده بی سکنه اما مجذوب نماینده به این کشور کوچک اروپایی سفر می نمایند. در خیالات دوران کودکی خیلی از ما، زمانی که کارتون های دوران کودکی را می دیدم، رویای زندگی در در یک یا چند تن از آن شهرها و دهکده ها، به جای شخصیت های اصلی را داشته ایم، اما چند نفر شما رویای بودن در دهکده ای افسانه ای را که اسفناج هایش بسیار قدرت بخش است را داشته اید؟ اگر نمی دانستید که این دهکده وجود دارد، فکر می کنیم که خبر خوبی به شما داده ایم تا به یکی از شهرهای رویایی دوران کودکی خود سفر کنید.

این مکان تفریحی فوق العاده زیبا و فانتزیبر اساس کارتون ملوان زبل ساخته شده است. وقتی به این مکان فانتزی و زیبا برای اولین بار قدم می گذارید، خواهید دید که هنوز هم با گذشت 30 سال از ساخت این دهکده و کارتو ن و فیلم ملوان زبل، این جاذبه دست ساز انسان، هنوز هم مجذوب نمایندهیت خود را برای گردشگران از سراسر جهان حفظ نموده است. در این دهکده مصنوعی، ملوان زبل ،خانواده و دوستانش به گرمی از شما و دوستانتان پذیرایی و استقبال خواهند کرد و در تمامی سفر با شما خواهند بود. این دهکده زیبا با داشتن انواع و اقسام تفریح های مختلف و البته متنوع، محلی بسیار مناسب برای بچه ها شما و حتی کودک درون شماست. این دهکده برنامه های آموزشی فراوانی برای بچه ها و گروه های سنی خردسال در نظر گرفته است. دراین دهکده این امکان را دارید که جشن ها و مراسم هایتان را در آن جا برگزار نمایید .دهکده پوپ آی که در خلیج آنکور و در بخش شمال غربی جزیره مدیترانه ای کشور مالت قرار گرفته است، از دهکده ملینا که امکان سکونت در آن فراهم است، 2 مایل فاصله دارد

این دهکده که 33 سالی که از عمر آن می گذرد، هنوز هم مجذوب نمایندهیت خود را همچون زمانی که فیلم در آن ساخته شد، حفظ نموده است. خانه های چوبی فانتزی و رنگارنگ آن ، غروب زیبای خورشید خلیج زیبای آنکور که لحظات خیال انگیز را برای گردشگران و بازدیدنمایندگان خود به وجود خواهد آورد، شما را قطعا به هیجان خواهد آورد. بودن در هر نقطه از این دهکده شما را غرق در خاطرات کودکی خود خواهد نمود. در گذر سال ها این دهکده مصنوعی تبدیل به موزه ای طبیعی شده است. حال بیایید با هم ببینیم که این دهکده چگونه به وجو آمد. پس از آنکه کارتون مجذوب نماینده ملوان زبل در سال 1933 ساخته شد، به خاطر فروش موفقیت آمیزی که داشت، شرکت های فیلم سازی تصمیم گرفتند که فیلم سینماییاین کارتون پر مخاطب را نیز بسازند. برای ساخت این فیلم در ابتدا، مکان ساخت این فیلم را در جزیره مالت در نظر گرفتند و این گونه اولین قدم برای ساخت فیلم و دهکده ملوان زبل، برداشته شد. ساخت این فیلم در سال 1979 آغاز شد و در طی مراحل ساخت آن، 165 نفر در مدت 7 ماه برای ساختن آن وقت گذاشته و کار کردند.

در آخر سر در این دهکده، 19 کلبه چوبی فانتزی ساخته شد. برای ساخت این کلبه های رنگارنگ، 100ها کنده چوبی و چندین هزار تخته چوب از هلند به این دهکده آورده شد که البته شاید برایتان جالب باشد که بدانید که مالت، کشوری بدون جنگل است و این در حالی است که کنده های چوبی به کار رفته برای ساخت بالای سقف های این دهکده از کانادا به این دهکده آورده شده بود. بعلاوه، 2هزار گالن رنگ و 8 تن میخ نیز در ساخت این کلبه ها به کار برده شده است. بعلاوه موج شکنی که 200 الی 250 فوت است نیز در اطراف خلیج آنکور ساخته شد تا از محل فیلم برداری ملوان زبل محافظت کند. این دهکده در طول مدت 7 ماه ساخته شد. تمام کلبه های این دهکده به نوعی ساخته شده اند که با نگاه و احساس اول، سبک زندگی دهه 60 اروپایی را به بیننده به خوبی القا کند. با تمام این کوشش ها این دهکده امروزه تبدیل شده است به دهکده ای زیبا و فانتزی و رنگارنگ و البته با مزه ایی که امروزه به عنوان یکی از جاذبه های مالت می شناسیم و البته خالی از سکنه است.

پس از این که کار ساخت دهکده به خاتمه رسید . اقدام به ساخت فیلم آن صورت گرفت . فیلم برداری ملوان زبل در ژانویه سال 1980 آغاز شد و در ژوئن همان سال نیز به اتمام رسید. این فیلم برگرفته از کتاب مصور سی گار است که با بازی رابین ویلیامز فقید و به کارگردانی روبرت آلتمن و بعلاوه با یاری های اقتصادی شرکت های پارامون پیکچرز و والت دیزنی ساخته شده است. اگرچه این فیلم خاتمه یافته و دیگر ساخته نمی گردد، اما این دهکده هنوز هم برای خیلی از گردشگران مجذوب نمایندهیت خود را حفظ نموده است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مشهور و البته عجیب و فانتزی در مالت، به جای مانده است. برای رفتن به این مکان عجیب باید اول به والتا بروید و بعد از آن جا به دهکده سفر کنید. در این دهکده می توانید از کابین پوپ آی، ایستگاه آتش نشانی، مدرسه دریایی، لنگر الج، دفتر ارسال نامه ها، شرینی پزی معروف، کفاشی پوپ آی، موزه های کمیاب، ورود به سانتا، سانتا توی توون، فروشگاه ، سرویس بهداشتی، و یک عالمه مکان دیگر که شما را هیجان زده خواهد نمود را خواهید دید.

منبع: الی گشت

به "دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده ملوان زبل را از نزدیک ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید