جلسه فوق العاده مجلس اردن

به گزارش آقای ابوالفضلی، در پی مرگ چند تن از بیماران کرونایی در بیمارستان دولتی السلط اردن به دلیل کمبود اکسیژن و بالاگرفتن اعترا1ضات و برکناری چند مقام دولتی، مجلس این کشور امروز(یکشنبه) پیرامون این حادثه تشکیل جلسه داد.

جلسه فوق العاده مجلس اردن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن امروز یکشنبه در این جلسه گفت، اتفاقی که در بیمارستان السلط افتاده به اعتمادسازی میان شهروندان یاری نمی کند. این اتفاق را نمی توان توجیه کرد یا برایش دلیل تراشید زیرا باعث مرگ اردنی ها شده است.

وی با بیان اینکه دولتش مسوولیت این حادثه را برعهده می گیرد و از آن فرار نمی کند، گفت، منتظر تحقیقات قضایی و نظامی است تا از جزئیات این حادثه آگاه گردد.

الخصاونه در این جلسه گفت، اردن احتیاج به یک انقلاب اداری و سرمایه گذاری دارد.

هفت بیمار مبتلا به ویروس کرونا به دلیل کمبود اکسیژن در بیمارستان دولتی السلط اردن جان باختند. در پی این حادثه وزیر بهداشت پس از بازدید عبدالله دوم، پادشاه اردن از بیمارستان و به دستور وی استعفا و دولت هم عذرخواهی کرد.

دادستان کل اردن نیز دستور بازداشت مدیر بیمارستان السلط را که به دستور پادشاه اردن برکنار شده بود به همراه سه تن از دستیاران وی و مأمور تامین بیمارستان به اتهام مرگ این بیماران کرونایی صادر کرد.

مردم اردن نیز از این حادثه به شدت عصبانی هستند و در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات نموده و از دولت خواستند به دلیل عملکرد بد و سوء مدیریت استعفا دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جلسه فوق العاده مجلس اردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه فوق العاده مجلس اردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید