فراوری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه

به گزارش آقای ابوالفضلی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، سال جاری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان فراوری گردد.

فراوری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح اراضی قابل برداشت زعفران در استان کرمانشاه را 482 هکتار مطرح کرد و گفت : میانه عملکرد مزارع زعفران استان حدود پنج کیلوگرم در هکتار است، لذا پیش بینی می گردد سال جاری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان فراوری گردد.

فیض قربانی با بیان اینکه زعفران در همه منطقه ها استان کرمانشاه به استثنای منطقه ها گرمسیری کشت می گردد، گفت: بجز شهرستان قصرشیرین که کشت زعفران ندارد، در دیگر شهرستان های استان کم و بیش کشت زعفران انجام می گردد.

وی افزود: برداشت زعفران در استان از آبان ماه شروع شده و تا اواخر همین ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه توسعه کشت زعفران در برنامه استان است، گفت: از متقاضیان کشت زعفران در استان حمایت می گردد.

وی افزود: کوشش می کنیم تا با تهیه انواع با کیفیت و بدون آفت پیاز زعفران، کشت های با کیفیت زعفران را در استان داشته باشیم.

فیض قربانی با اشاره به مرغوبیت بالای زعفران فراوریی در مزارع استان کرمانشاه، گفت: بر اساس ارزیابی های اجرا شده زعفران فراوریی در استان کرمانشاه از نظر کیفیت قابل رقابت با زعفران های مرغوب بوده و در بازاز های بین المللی حرف برای گفتن دارد .

آقای ابوالفضلی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری حدود 2500 کیلوگرم زعفران در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید