کوشش برای جذب معلم در منطقه ها مرزی

به گزارش آقای ابوالفضلی، تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره راه حل حل مشکل کمبود معلم در منطقه ها مرزی پرداخت.

کوشش برای جذب معلم در منطقه ها مرزی

مهرداد ویس کرمی در گفت وگو با پانا درباره راه چاره حل مشکل کمبود معلم در منطقه ها مرزی گفت: استخدام معلمان برای حل مشکل کمبود در منطقه ها مرزی بر اساس قانون جز مسائل اجرایی است. باید سازمان برنامه و بودجه به یاری آموزش و پرورش اعتبار آن را تامین نمایند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در زمینه نیروی انسانی مسئله ای نداریم حداقل 200 هزار معلم داریم که با آموزش و پرورش در ارتباط بوده اند اما باید منابع اقتصادی و اعتباری در این زمینه فراهم گردد.

ویس کرمی گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی دو راه بیشتر برای استخدام معلم نداریم؛ یکی استخدام بر اساس ماده 28 دانشگاه فرهنگیان و دیگری استخدام معلم به وسیله تربیت معلم ها است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در هر حال در شرایط حاضر با کمبود شدید معلم در دانشگاه فرهنگیان رو به رو هستیم اما مشکل دیگری که با آن رو به رو هستیم این است که باید رشته 60 درصد معلمان در حال تدریس، با رشته خود مطابقت داشته باشد.

وی بعلاوه گفت: نباید اجازه دهیم آموزش و پرورش قربانی سیاسی کاری بعضی گروه ها گردد باید برای جذب معلم در منطقه ها مرزی کوشش گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کوشش برای جذب معلم در منطقه ها مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای جذب معلم در منطقه ها مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید