تحقیقات جمهوری خواستار در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش آقای ابوالفضلی، گروهی متشکل از 33 قانونگذار جمهوری خواه آمریکا تحقیقات خود در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران را شروع کردند.

تحقیقات جمهوری خواستار در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از پایگاه خبری فری بیکن، گروهی متشکل از 33 قانونگذار جمهوری خواه کنگره آمریکا تحقیقات خود در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران را در ماه جاری شروع کردند. جمهوری خواستار می گویند لغو این تحریم ها در راستای بعضی سیاست های تشویقی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکرات بوده است.

قانونگذاران جمهوری خواه مخالف هرگونه لغو تحریمی از سوی دولت آمریکا علیه ایران هستند و ادعا می نمایند تهران باید بدون هیچ گونه پیش شرطی به توافقنامه هسته ای سال 2015 بازگردد.

بعضی قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا از جمله برایان استیل و جو ویلسون از وزارت خزانه داری آمریکا و از دولت بایدن خواسته اند تا ثابت کند تحریم های لغو شده اخیر تهران موجب توسعه برنامه های موشکی در ایران نخواهد شد.

قانونگذاران جمهوری خواه آمریکا بعلاوه در نامه ای خطاب به جو بایدن از رئیس جمهور آمریکا خواستند تدابیر سختگیرانه تری را برای مقابله با برنامه های تسلیحاتی و هسته ای ایران در نظر بگیرد.

در این نامه جمهوری خواستار به دولت بایدن 15 روز مهلت داده شده تا توضیحات خود را در خصوص دلایل لغو بعضی تحریم ها علیه تهران به کنگره ارائه دهد. برایان استیل در مصاحبه ای با آقای ابوالفضلی گفت: اقدامات اخیر دولت بایدن مبنی بر لغو بعضی تحریم ها علیه ایران موجب نگرانی های جدی در زمینه امنیت داخلی آمریکا شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این نامه جمهوری خواستار گفت: حذف نام بعضی شرکت های ایرانی مانند گروه صنعتی ماموت از فهرست تحریم های آمریکا یک اقدام اداری بوده و هیچ ارتباطی به تغییر سیاست های واشنگتن در قبال ایران ندارد.

مقامات ایرانی بارها تاکید نموده اند ادامه مذاکرات در خصوص پرونده هسته ای ایران فقط در صورت لغو تمامی تحریم های ظالمانه آمریکا امکان پذیر است.

رابرت اقتصادی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز هفته گذشته گفت واشنگتن آماده است تا تمام تحریم های اعمال شده در زمان دونالد ترامپ علیه ایران را لغو کند.

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های اعمال شده بر بعضی گروه های صنعتی و تولیدی ایران را در تاریخ 8 اکتبر امسال میلادی لغو کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تحقیقات جمهوری خواستار در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات جمهوری خواستار در خصوص لغو بعضی تحریم های آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید