با 2 دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید

به گزارش آقای ابوالفضلی، تمرینات شدید دو دقیقه ای سریع به ما یاری می نماید طولانی تر عمر کنیم.

با 2 دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید

تحقیقات تازه منتشر شده نشان داده است، دو دقیقه ورزش با شدت بالا در طول هفته ممکن است باعث افزایش طول عمر گردد، زیرا با کاهش خطر مرگ و میر مرتبط است.

طبق آمار و اظهارات بیشتر افراد پیدا کردن زمان برای ورزش طولانی مدت همواره آسان نیست، اما اخیراً دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که حتی جلسات کوتاه ورزش، می تواند سلامت ما را تقویت کند.

به عنوان مثال 6 بار دمبل زدن در روز می تواند افزایش قابل توجهی در قدرت ایجاد کند و بالا رفتن از پله ها حفظ مغز یاری کند و از حجم کاهش مغز در سال های بعد جلوگیری می نماید.

در واقع عدم استفاده از آسانسور می تواند تاثیر کوچک اما بسزایی در سلامت شما ایفا نماید ، هر چند به نظرتان نیاید.

نویسندگان تیم تحقیقاتی، از مطالعه بلندمدت (بایوبانک) Biobank بریتانیا استفاده کردند تا بیش از 150000 فرد بزرگسال بین سنین 40 تا 69 سال را ارزیابی نمایند و دریافت و پردازش داده های ردیاب کارگذاری شده در مچ دست استفاده کردند تا بینش هایی را در خصوص عادات ورزشی آن ها بدست آورند.

در اولین مطالعه، که بیش از 70000 بزرگسال بدون بیماری قلبی عروقی یا سرطان را شامل می شد، محققان حجم و فراوانی فعالیت با شدت بالا را مورد تحلیل قرار دادند و ارتباط آن را با مرگ آنالیز کردند.

به نظر می رسد حتی مقادیر کمی از فعالیت ها تأثیر بسزایی داشته باشد.

عدم تحرک کامل با خطر 4 درصدی مرگ در طی پنج سال مرتبط بود. این مقدار با کمتر از 10 دقیقه ورزش با شدت بالا در هفته به نصف کاهش یافت، در حالی که خطر مرگ با 60 دقیقه یا بیشتر به 1 درصد کاهش یافت.

15 دقیقه ورزش در هفته با کاهش 18 درصدی خطر مرگ زودهنگام همراه بود و 53 دقیقه ورزش در هفته کاهش 36 درصدی مرگ را به ارمغان می آورد.

تحقیقات نشان داده که تقسیم زمان ورزش کردن کوتاه تا دو دقیقه در طول روز نیز تأثیر دارد.

محققان می گویند: 10 بار ورزش کوتاه در هفته با کاهش 16 درصدی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و کاهش 17 درصدی خطر ابتلا به سرطان مرتبط بود.

این مقاله در ژورنال قلب اروپا منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از انجمن قلب و عروق اروپا

آقای ابوالفضلی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با 2 دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 2 دقیقه ورزش شدید بیشتر عمر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید