با این روش ها، شلوغی صف های جاذبه ها را دور بزنید!

به گزارش آقای ابوالفضلی، صف های طولانی جاذبه ها

اصولا تصوری که همه افراد از سفرهایی با پیش زمینه گردشگری دارند این است که، در حین سفر و به راحتی می توانند از هر جاذبه ای بدون اتلاف وقتی بزرگ بازدید کنند و بعد به سراغ جاذبه بعدی بروند اما باید صادقانه به شما بگوییم که بعضی از جاذبه های گردشگری در سراسر دنیا نه تنها بازدیدشان به این راحتی ها نیست بلکه شما با مسئله ای به نام معضل صف های طولانی جاذبه ها دچار خواهید شد. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم نکات سفری به شما در این زمینه بگوییم که استفاده از روش های آن بتوانید مشکل صف های طولانی جاذبه ها را حل نمایید، پس تا به پایان با ما باشید.

با این روش ها، شلوغی صف های جاذبه ها را دور بزنید!

از آن جایی که جاذبه های مشهور هر شهر همانند شناسنامه آن هستند، هر شخصی که از خارج از شهر یا آن کشور بسیار علاقه مند است که از آن بازدید نماید، بی شک تا به حال این جمله به شما گفته است که آیا مثلا در سفر به شیراز از تخت جمشید بازدید نموده ای؟ واقعا نمی گردد به برخی از نقاط در سراسر جهان رفت و از خیر بازدید از جاذبه هایش گذشت.

البته نکته ای که خیلی از اوقات به آن دقت نمی گردد این است که معمولاً مردم این نکته را فراموش می نمایند که هم زمان با آن ها، هزاران و حتی شاید میلیون ها جهانگرد و جهانگرد دیگر نیز به همین دلیل به آن شهر و یا حتی کشور سفر نموده اند و آن ها هم می خواهند تا از جاذبه ای خاص بازدید نمایند.

دقیقا این جا ماحصل همین حضور این است که همه افرادی که در صف های طولانی جاذبه ها حال هر جاذبه ای؛ قرار گرفته اند می خواهند که هم حقشان در صف رعایت گردد و هم زودتر به اول صف برسند و کارشان را انجام دهند.

حال ما می گوییم که وقتی می گردد با استفاده از چند ترفند و روش ساده، از وقت محدود و تقسیم شده خود در سفر نهایت استفاده و لذت را ببرید و آن را با صف های طولانی جاذبه ها حرام نکنید، پس چرا نباید آن را بدانید؟

ما می خواهیم تا راهکارهایی در ادامه به شما پیشنهاد بدهیم که اگر دقت کنید به نکاتی که در ادامه برای شما بازگوی می کنیم، در همه کتاب های راهنمای سفر نوشته شده اند اما ما می خواهیم خیلی ساده تر و کاربردی تر با یک میانمبر به درد بخور این روش ها را به شما بگوییم و شما تنها کاری که باید انجام دهید این است ضمن مطالعه دقیق این مطالب این را به خاطر داشته باشید که این کار رمز و راز خاصی ندارد و فقط باید روی کسب اطلاعات کافی و برنامه ریزی شده بیشتر کار کنید.

بلیط رزرو کنید

از مهم ترین عواملی که باعث می شوند تا شما با صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید است که قبل از آغاز سفر خود به سایت رسمی جاذبه مورد نظرتان رجوع کنید و برای تاریخ معینی بلیط رزرو کنید. این کار هم بسیار کم دردسر است و برای فرار از شلوغی بسیار کاربردی است. شاید فکرکنید که چگونه می توان برای سفری که هنوز آغاز نشده است زودتر جا رزرو کرد آن هم برای یک ساعتی به خصوص اما باور کنید که شما با انتخاب یک روز مناسب در بازه سفرتان، وقت خود را حتما تنظیم خواهید کرد تا به بازدید از آن جاذبه برسید و با پدیده صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، بیشتر موزه ها با گوشی موبایل قابل رزرو هستند و حتی بعد از خرید بلیت به صورت آنلاین، احتیاجی نیست تا آن را پرینت کنید. شما می توانید با دادن کد، اسکرین شات صفحه رزروتان و یا اسکن QR CODE وارد محوطه مورد نظرتان شوید. تنها کافی است تا در وقت رزرو شده خود به آن جا بروید و بدون صف به بازدیدتان برسید.

درست زمان بندی کنید

از جمله دیگر عوامل مهمی که باعث می شوند تا شما با صف های طولانی جاذبه ها روبرو نشوید و در ادامه مورد بالایی می باشد این است که توجه نمایید که در خیلی از شهرها، امکان بازدید از برخی مقاصد جهانگردی در روزهای خاص وجود ندارد.

در فصل های جهانگردی و هجوم جهانگرد به مقاصد خاص، این موضوع بیشتر از هر زمانی این موضوع مهم است زیرا، وقتی بیشتر جاها در یک روز به خصوص تعطیل باشند، مردم به سمت مکان های به جای مانده معروف هجوم می برند و آن مکان را با شلوغی غیر قابل مقایسه ای روبرو می نمایند. برای مثال، بیشتر موزه های مختلف در کشورهای اروپایی، سه شنبه ها تعطیل می باشند. مثلا کاخ ورسای در پاریس که از معدود موزه های باز شهر پاریس در روزهای سه شنبه است، در این روز به شدت شلوغ می گردد.

زمان بازدید از جاذبه ها را در اولویت قرار دهید

جدای از این موارد، برای بازدید از هر جاذبه ای سعی کنید اول وقت از مکان های دیدنی و جاذبه ها بازدید کنید و تا هنوز زیاد شلوغ نشده اند یا بعد از فروخته شدن بیشتر بلیت ها و اتمام کار همه، تازه گشت و گذارتان را آغاز کنید و هنگامی که دیگران درگیر صف های طولانی جاذبه ها هستند شما به کارهای دیگر خود برسید. توجه داشته باشید که برخی از جاذبه ها، معمولا یک یا دو روز در هفته تا دیر وقت باز هستند که موقعیتی استثنایی برای فرصت طلبان بازدید از جاذبه ها است و خوبی این در آن است که بیشتر جهانگردانی که از صبح بیرون بوده اند، می توانند تا پاسی از شب به باقی بازدیدهای خود برسند.

میانبر جهت مورد نظر خود را بلد باشید

این مهم را می توانید با استفاده از نقشه های سایت و گوگل مپ به راحتی به پایان رسانید. در واقع اگر از صف های طولانی جاذبه ها فراری هستید می توانید تا از این تکنیک استفاده نمایید. شما حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز می توانید تا یک راه در رو برای فرار از صف پیدا نمایید. مثلاً می توانید یک راه فرعی پیدا کنید که صف های کوتاه تری دارند یا در پی تورهای هدایت بگردید که هنوز جای خالی برای رزرو دارند.

ورودی مقاصد جهانگردی تنها محدود به مکان های تعیین برای تهیه بلیت نیستند و شما می توانید تا از جاهای خلوت تری هم نیز بلیت خریداری کنید. در خصوص راه های فرعی نیز می توانیم به طور مثال باز هم شما را به کشور فرانسه و شهر پاریس و موزه لوور ارجاع بدهیم و آن را مثال بزنیم. به طور مثال شما می توانید برای خلاص شدن از دست گشت امنیتی موزه و در زمانی که فکر می کنید که راهی ندارید به جای ایستادن در صف دیوانه نماینده و حوصله سر بر در ورودی اصلی موزه، می توانید به ورودی زیرزمین بروید که خیلی خلوت تر است.

یک راه دیگری هم وجود دارد که البته کمی برایتان خرج بر می دارد و برای شما هزینه بر است، اما باور کنید که کاملاً ارزشش را دارد. رزرو جا در تورهای راهنما معمولاً از یک ماه جلوتر امکان پذیر است. اگر هم این کار برایتان مقدور نبود، معمولاً حداقل چند جای خالی در این تورها باقی می ماند که با پیوستن به آن ها می توانید از ایستادن در صف خلاص شوید.

بلیط ترکیبی و کارت جهانگردی خریداری کنید

صف های طولانی جاذبه ها معمولا برای بیشتر مکان های دیدنی، می توانید کارت جهانگردی در مقصدتان تهیه کنید که تا مدت زمان به خصوصی که معمولا کمترین زمان آن، 24 ساعت اعتبار دارند را داشته باشید. شما می توانید با استفاده از این کارت ها، هزینه ورودی بیشتر جاذبه های جهانگردی برایتان رایگان یا برایتان با هزینه ای بسیار کم تر در می آید. بعلاوه بیشتر کارت های جهانگردی، استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی، دفترچه راهنما و نقشه شهر را نیز شامل می شوند و در اختیار جهانگرد ها قرار می دهد.

حتی اگر هزینه پایین آن نسبت به خدماتی که دریافت می کنید را در نظر نگیریم، همین که شما را از صف های طولانی نجات می دهند و برایتان وقت بیشتری می خرند؛ علت خوبی برای گرفتن این کارت های جهانگردی و بلیط های ترکیبی است. علاوه بر آن، کارت های جهانگردی برای شما این امکان را به وجود می آورند تا به صورت رایگان از مکان هایی که معروفیت جهانی ندارند نیز بازدید کنید و اگر کاری هم برای شما شامل هزینه می شد و مجانی نبود، با خود نگویید که ای کاش آن را انجام نمی دادید.

بلیط های ترکیبی هم به این شکل هستند که ورودی یک جای معروف را با یک یا دو مکان کم اهمیت تر، ترکیب می نمایند تا با این شیوه هزینه ها برای شما معتدل تر شوند. این کار شاید نسبت به گزینه ی اول، کمی برایتان گران تر هم دربیاید اما در عوض، اگر امکان خرید کارت جهانگردی را نداشته باشید، می توانید بلیط های ترکیبی را انتخاب خوبی برای فرار از شلوغی ها به حساب آورید.

منبع: الی گشت

به "با این روش ها، شلوغی صف های جاذبه ها را دور بزنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش ها، شلوغی صف های جاذبه ها را دور بزنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید