باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC

به گزارش آقای ابوالفضلی، جزئیات باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC چینی، کمک می کند سرعت شارژ خودروی برقی و شعاع حرکتی خودرو بالا رود.

باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC

آقای ابوالفضلی - به تازگی، GAC نوع تازهی از شارژرهای برقی معرفی کرده است که 80 درصد ظرفیت باتری ها را در چهار دقیقه شارژ می کند. این اندازه انرژی معادل 35.1 کیلووات ساعت است و شعاع حرکتی 800 کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

با رشد سریع فناوری ها، رؤیای شارژ خودروهای برقی با سرعتی مشابه پرکردن باک بنزین دست یافتنی به نظر می رسد.

امروزه، شارژرهای سریع DC وجود دارند که در زمانی کمتر از یک ساعت، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود 500 کیلومتر را فراهم می کنند؛ اما هنوز در مقایسه با خودروهای بنزینی زمان بر هستند.

مقایسه سوخت گیری احتراقی با هیبریدی و پلاگین هیبرید

یک مدل احتراقی با میانگین مصرف سوخت 7 لیتر در صد کیلومتر و باک 70 لیتری در یک تا سه دقیقه سوخت گیری می شود و حدود 700 کیلومتر حرکت می کند.

این آمار برای مدل های هیبریدی و پلاگین هیبرید به هزار کیلومتر می رسد.

خودروسازی GAC از برندهای پیروز و باکیفیت چینی در بازارهای خارجی شناخته می شود. این شرکت سال 1955 تأسیس شد و یکی از خودروسازان قدیمی چین است. برندهای ترامچی (Trumpchi) و لئوپارد (Leopard) زیرمجموعه GAC محسوب می شوند. هم اکنون، تولیدات این شرکت در بازار های روسیه و استرالیا دیده می شوند.

نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC

نسخه ای ویژه از شاسی بلند تازه GAC چین به نام آیون وی (Aion V 6C)، توانایی های جالبی در شارژ سریع و ظرفیت باتری دارد.

بنابر اعلام شرکت سازنده، این محصول شعاع حرکتی هزار کیلومتر با هر بار شارژ فراهم می کند. جالب تر اینکه شارژر 481 کیلوواتی ساخت GAC می تواند باتری های آیون وی 6C را در چهار دقیقه به اندازه 35.1 کیلووات ساعت شارژ کند. با این شرایط، 80 درصد ظرفیت باتری ها در زمانی مشابه پرکردن باک بنزین تکمیل می شوند.

کل ظرفیت باتری آیون وی 6C حدود 44 کیلووات ساعت است و رانندگی تا مسافت هزار کیلومتر با هر بار شارژ را ممکن خواهد کرد. نسخه ارزان تری از این خودرو به نام آیون وی 3C هم ساخته خواهد شد که شعاع حرکتی اش 500 کیلومتر خواهد بود. شرکت سازنده ادعا می کند آمار منتشرشده مطابق با استاندارد NEDC است. علاوه براین، کیفیت و طول عمر باتری ها برای رانندگی تا مسافت یک میلیون کیلومتر پایدار خواهد بود.

شاسی بلند تازه GAC آیون وی شهریور امسال رونمایی خواهد شد. تا به امروز، جزئیات دقیقی از قدرت پیشرانه و قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است. مدل 2020 آیون وی با شعاع حرکتی 400 کیلومتر و پیشرانه برقی 180 اسب بخار درحدود 32 هزار دلار قیمت داشت. آیون وی با توانایی حرکت تا 600 کیلومتر مسافت هم تولید شده است.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند تازه GAC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید