آیا بیگانگان فضایی صدای موبایل های ما را می شنوند؟ ، سیگنال های مخابراتی اطلاعات زمین را فاش می نمایند

به گزارش آقای ابوالفضلی، تمدن های بیگانه می توانند با استفاد از سیگنال های آنتن های موبایل زمین را رصد نمایند.

آیا بیگانگان فضایی صدای موبایل های ما را می شنوند؟ ، سیگنال های مخابراتی اطلاعات زمین را فاش می نمایند

به گزارش آقای ابوالفضلی و به نقل از ساینس الرت، تلفن های همراه به قدری همه گیرند و همه جا حاضرند که معمولا به نحوه عملکردشان فکر نمی کنیم. از آن ها برای راه انداختن کارهایمان استفاده می کنیم و گاهی اوقات هم دردسرسازند. عملکرد آن ها، به وسیله مجموعه وسیعی از دکل های انتقال امواج رادیویی ممکن می گردد. این برج های مخابراتی درصد زیادی از سطح زمین، به ویژه در منطقه ها پرجمعیت را در بر می گیرند و همواره در حال ارسال سیگنال های مایکروویو هستند.

با وجود این همه سیگنال های رادیویی که مدام در در حال انتشار است، این سوال مطرح می گردد که آیا این ها به وسیله یک تمدن بیگانه فضایی قابل شناسایی است یا خیر. پاسخ این سوال اخیرا در ماهنامه انجمن سلطنتی نجوم منتشر شده است و ارزش خواندن دارد. مقاله با اشاره به چگونگی تغییر سیگنال های رادیویی که در فضا پخش می شوند، آغاز می گردد. در قرن بیستم، بخش عمده ای از مخابره های رادیویی مربوط به ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی تجاری بود. اکنون این انتقال ها نسبت به سیگنال های مخابراتی تلفن های همراه چندان به چشم نمی آید. اگرچه رادارهای نظامی هنوز هم قدرتمندترین منبع نشت رادیویی زمین است، اما برج های سلولی هم جایگاه دوم را پر می نمایند.

هر برج سلولی یک سیگنال رادیویی با توان 100 تا 200 وات ساطع می نماید. با توجه به تعداد دکل ها و میزان نشت رادیویی، این میزان به چند گیگاوات پرتو در فضا می رسد. اگر فرض کنیم یک تمدن بیگانه دارای نجوم رادیویی پیچیده ای است، چیزی شبیه به تلسکوپ افق رویداد ما، آن گاه امواج ارسال شده از طرف ما باید در فاصله ده ها سال نوری یا بیشتر قابل تشخیص باشد. اما این بستگی به این دارد که بیگانگان در کجای آسمان ما باشند. برج های سلولی بیشتر توان رادیویی خود را به موازات سطح زمین منتشر می نمایند، بنابراین سیگنال برج زمانی قوی تر است که از منظر ستاره بیگانه در حال طلوع یا غروب است و از آنجایی که بیشتر برج ها در نیمکره شمالی هستند، یک ستاره بیگانه در نیمکره شمالی سیگنال قوی تری نسبت به ستاره ای در نیمکره جنوبی دریافت می نماید.

یکی دیگر از عوارض این ماجرا این است که همه سیگنال های برج متفاوت هستند و به گونه ای همپوشانی دارند که تمدن بیگانه قادر به تشخیص هیچ پیغام خاصی نیست. بنابراین لازم نیست نگران باشید که بیگانگان به تماس های تلفنی شخصی شما گوش می دهند، اما آنها هنوز هم می توانند از سیگنال ها برای کشف چیزهای جالب در خصوص زمین استفاده نمایند. از آن جایی که توزیع برج های مخابراتی تقریبا با توزیع جمعیت مطابقت دارد، بیگانگان می توانند چرخش زمین و شیب محوری را میزان بگیرند.

آن ها بعلاوه می توانند میزان ای از توزیع جمعیت زمین و تغییرش در طول زمان داشته باشند. به عنوان مثال، تیم تحقیقاتی سیگنال هایی را که از سه ستاره نزدیک دیده می گردد، مدل سازی کردند. آلفا قنطورس در نیمکره جنوبی است، اما فقط 4 سال نوری با ما فاصله دارد، بنابراین باید یک سیگنال قابل میزان گیری از ما دریافت کند. ستاره برنارد (با فاصله 6 سال نوری از ما) و ستاره HD 95735 (با فاصله 8 سال نوری از ما) در نیمکره شمالی قرار دارند و به همین ترتیب داده های رادیویی خوبی از زمین دریافت می نمایند. هر سه این منظومه ستاره ای دارای سیاره هستند، اگرچه هیچ یک از آنها دارای یک دنیا بالقوه قابل سکونت نیستند.

همانطور که بشریت به سمت فناوری های مدرن تر تلفن همراه مانند 5G می رود، سیگنال های برج های مخابراتی قوی تر می شوند، و به این معنی است که حتی تعداد بیشتری از ستاره های نزدیک، سیگنال قابل شناسایی از زمین خواهند داشت. زمان می برد که سیگنال های تلفن ما به گوش بیگانگان فضایی برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیا بیگانگان فضایی صدای موبایل های ما را می شنوند؟ ، سیگنال های مخابراتی اطلاعات زمین را فاش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بیگانگان فضایی صدای موبایل های ما را می شنوند؟ ، سیگنال های مخابراتی اطلاعات زمین را فاش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید