آسفالت در عرصه هگمتانه حذف می گردد

به گزارش آقای ابوالفضلی، آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش های پرونده ثبت جهانی این اثر تا یک ماه آینده حذف و سنگ فرش جایگزین آن می گردد.

آسفالت در عرصه هگمتانه حذف می گردد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی این پرونده را مطالبه مردم همدان دانست و گفت: حذف آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش های این پرونده بود که تا یک ماه آینده میدان هگمتانه و خیابان آسفالت منتهی به بازار آهن فروشان حذف خواهد شد.

علی مالمیر با اشاره به اینکه اکنون پرونده ثبت جهانی در مرحله ترجمه است و پس از ترجمه، از سوی کارشناسان وزارتخانه آماده ارسال می گردد، توضیح داد: سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان و آثار ارزشمند بسیاری مانند سرای غفاری که به پارکینگ تبدیل شده بود از آثاری هستند که جهانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مغازه ها، جداره های پیاده راه بوعلی و اکباتان در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: جابه جایی بعضی از خطوط و کنتور های برق، بازسازی خانه میرابیان، خانه شرفخانی و خانه نوری صورت گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه گریزی به کاوش محوطه باستانی هگمتانه زد و گفت: تداوم کاوش و شروع فصل بیست و سوم کاوش تپه باستانی هگمتانه در حال اجرا است، علاوه بر این تجهیز پایگاه و کتابخانه هگمتانه و اتاق تفسیر و روشنایی شب تا پیش از ارسال پرونده ثبت جهانی انجام می گردد.

آقای ابوالفضلی همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آسفالت در عرصه هگمتانه حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسفالت در عرصه هگمتانه حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید