آخرین شرایط کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آقای ابوالفضلی، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین شرایط کرونا را در استان کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.

آخرین شرایط کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

دکتر پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونای استان اضافه نمود: هم اکنون شرایط کرونایی 4 شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و باشت از آبی به زرد تغییر یافته است و مابقی شهرستانها در شرایط آبی قرار دارند که باتوجه به فرایند افزایشی مبتلایان احتمال نارنجی شدن شرایط کرونایی این چهار شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کرونای اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد فرایند افزایشی دارد، اظهارکرد: روز گذشته 353 نمونه آزمایش کرونا در سطح استان گرفته شده که 30 درصد این موارد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج میانگین سنی فوت شدگان ناش یاز کرونا را در استان 67 سال عنوان و گفت: ویروس دلتا دو روز می تواند روی پوست و سطوح پلاستیکی بماند در حالی که ویروس اُمیکرون 8 روز می تواند بر روی پوست و سطوح پلاستیکی ماندگاری داشته باشد.

یزدان پناه توضیح داد: طبق آمار و آنالیز های اجرا شده، مرگ و میر ناشی از کرونای اُمیکرون 2 تا 4 برابر بیماری دلتاست و باید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مراقب باشند و پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اُمیکرون سرایت بسیار بالایی دارد و قادر به آلودگی هر شخصی است و در 50 درصد موارد بی علامت، درصدی از مبتلایان دارای علائم خفیف و سایرین علائم شدید و بالایی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح نمود: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی با وجود تصورات قبلی مبنی بر اینکه مقدار مرگ و میر اُمیکرون کمتر از سویه دلتاست اما مقدار مرگ در این سویه اُمیکرون بالا بوده و به خصوص برای افرادی که واکسیناسیون خود را انجام نداده اند، آسیب زاست.

یزدان پناه تاکید نمود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 535 هزار نفر به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد 29 هزار و 929 نفر بستری و 29 هزار و 841نفر ترخیص شده اند. تا امروز 109 هزار و 278 نفر شناسایی شده اند که 86 هزار و 580 نفر بهبود یافته کامل هستند.

وی اظهارکرد: مقدار بروز بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد 41.5 درصد در یک هزار نفر جمعیت و در کشور 80.2 در هر یک هزار نفر جمعیت است بعلاوه مقدار کشندگی در کشور 2.1 درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد 9.0درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیح داد: مقدار بروز بیماری به ترتیب در شهرستان های چرام؛ کهگیلویه و باشت نسبت به سایر شهرستان ها بیشتر است.

وی ادامه داد: تا به امروز 385 هزار تست نیز اجرا شده که در روز گذشته 353 نمونه داشتیم که 30 درصد موارد مثبت بودند و تقریبا در یک ماه گذشته حداکثر 10 تا 15 درصد بیشتر مثبت نداشته ایم اما آمار دیروز حاکی از افزایش دو برابری مبتلایان است.

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد: از ابتدای آغاز واکسیناسیون در استان تا به امروز یک میلیون و 413 هزار و 133 دوز واکسن تزریق شده که در نوبت اول 524 هزار دوز و در نوبت دوم 470 هزار دوز و در نوبت سوم 157 هزار دوز تزریق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید