40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو های فرسوده گفت: تا سرانجام اردیبهشت سال جاری بالغ بر 40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شده است.

40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شد

آقای محمود مشهدی شریف گفت: تا خاتمه اردیبهشت امسال چیزی بالغ بر 40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شده است بعلاوه مصوبه ساماندهی صنعت خودرو که در 21 خرداد ماه امسال ابلاغ شد، اجرای آن احتیاجمند تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی است که مهلت سه ماهه تا 21 شهریور ماه برای تدوین این آیین نامه به وسیله دولت لحاظ شده است، در حال حاضر تا حدودی گواهی مورداحتیاج این گروه از خودروسازان تامین شده و برای تامین گواهی به جای مانده مشکلاتی وجود دارد که البته امکان برطرف آن به صورت موقت وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو های فرسوده نیز گفت: فراوریکنندگان موتورسیکلت بر اساس قانون قبلی حدود 120 درصد گواهی احتیاج داشتند، زیرا 90 درصد فراوریات می بایست به موتورسیکلت های غیربرقی اختصاص یابد که هر یک دستگاه احتیاجمند یک گواهی اسقاط است. 10 درصد فراوریات نیز موتورسیکلت های برقی را دربرمی گیرد که در صورت عدم فراوری، اسقاط سه دستگاه موتورسیکلت الزامی است. از آنجایی که فراوریکنندگان موتورسیکلت برقی عملا تمایلی به فراوری موتورسیکلت برقی ندارند، 10 درصد از فراوریات احتیاجمند 30 درصد گواهی است که به همراه 90 درصد، 120 درصد می گردد. بر اساس قانون نو که 25 درصد از فراوریات موتورسیکلت سازان احتیاجمند گواهی اسقاط است، به طور تقریبی گواهی مورد احتیاج این بخش به یک پنجم تقلیل یافته است.

به گفته او، در گذشته احتیاج فراوریکنندگان موتورسیکلت حدود 300 هزار گواهی بوده و بر اساس قانون نو 25 درصدی، حدود 60 تا 70 هزار گواهی اسقاط کفایت می نماید و این اندازه گواهی نیز در صفحات موتورسیکلت سازان موجود است و نتیجه می گیریم این گروه در حال حاضر احتیاجی به گواهی ندارند و با مشکل کمبود گواهی روبرو نیستند.

آقای ابوالفضلی مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 هزار گواهی دیزل برای شماره گذاری خودرو های دیزلی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید