30 مرکز درمانی و دانشگاهی به تجهیزات علوم شناختی تجهیز شدند

به گزارش آقای ابوالفضلی به نقل از معاونت علمی و فناوری، کارگروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری تا کنون با 20 شرکت دانش بنیان و فناور همکاری داشته و حاصل این همکاری حمایت از تجهیز 30 مرکز درمانی و دانشگاهی است. هزینه ای که برای تجهیز این مراکز صرف شده نیز در حدود 4 میلیارد تومان است.

30 مرکز درمانی و دانشگاهی به تجهیزات علوم شناختی تجهیز شدند

شرکت هایی که ستاد از آنها حمایت نموده است در استان های البرز، تهران، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان قرار دارند و در زمینه فراوری نرم افزارهای توسعه آزمون دانشگاهی، سیستم های نوین عکسبرداری نوری از مغز، سیستم های ثبت و تحریک، الکترودهای سطحی و نفوذی فعالیت می نمایند.

دو مدل حمایتی برای ساخت تجهیزات در ستاد وجود دارد. نخست اینکه یک طرح پژوهشی وقتی به ستاد ارائه می گردد در ابعاد گوناگون مورد داوری قرار می گیرد. پس از آن اگر طرح قابلیت فراوری محصول با کیفیت را داشته باشد از آن حمایت می گردد. در این نوع حمایت به نوعی ستاد سرمایه گذاری انجام می دهد. در مدل حمایتی دیگر یک شرکت دانش بنیان محصولی با کیفیت فراوری نموده است و قرار است فراوری انبوه آن را انجام دهد. پس داوری و تایید محصول، پیش خرید آن توسط ستاد انجام می گردد تا در اختیار مراکز قرار گیرد. حال برنامه مهم این ستاد برای توسعه محصولات این حوزه و حمایت از صادرات آنها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "30 مرکز درمانی و دانشگاهی به تجهیزات علوم شناختی تجهیز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 مرکز درمانی و دانشگاهی به تجهیزات علوم شناختی تجهیز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید