گوشی رول شونده ال جی به دست یکی از یوتیوبرها رسیده است

به گزارش آقای ابوالفضلی، شرکت ال جی سال گذشته شکست را در زمینه گوشی های هوشمند پذیرفت و به طور کامل از بازار موبایل خارج شد. به علت همین موضوع، گوشی رول شونده این شرکت که قرار بود به دست کاربران برسد، هیچوقت راهی بازار نشد. بعد از تعطیلی بخش موبایل این شرکت، گزارش هایی مبنی بر فروش این گوشی به کارمندان ال جی منتشر شد. حالا بعد از مدت ها، یکی از یوتیوبرهای کره ای توانسته به این گوشی دست پیدا کند و آن را مورد آنالیز قرار داده است. در این ویدیو شاهد بسته بندی مجذوب کننده این گوشی هستیم که نحوه باز شدن آن یادآوری گوشی های رول شونده است.

گوشی رول شونده ال جی به دست یکی از یوتیوبرها رسیده است

مکانیسم نمایشگر رول شونده ال جی

این گوشی در حال معمولی از نمایشگر 6.8 اینچی بهره می برد که در صورت باز شدن نمایشگر، مقدار آن به 7.4 اینچ افزایش پیدا می نماید. در حقیقت موتور استفاده شده برای نمایشگر رول شونده آنقدر قوی است که در این ویدیو می توانیم ببینیم نمایشگر موردنظر می تواند سه کتاب را هم حرکت دهد. زمانی هم که گوشی را به طور محکم در دست گرفته اید و می خواهید نمایشگر را باز کنید، یک پیغام هشدار نمایش داده می گردد.

هنگام بزرگ و کوچک شدن نمایشگر، مقداری صدای موتور به گوش می رسد ولی در کل این سروصدا بسیار محدود است. این یوتیوبر بعلاوه چین خوردگی نمایشگر را هم در مرکز توجه قرار داده ولی در کل با توجه به اینکه نسل اول یک فناوری نو محسوب می گردد، چنین مسئله ای چندان هم جدی و مهم نیست.

دیگر ویژگی های این گوشی

یکی از نکات قابل توجه گوشی رول شونده ال جی این است که در صورت بسته بودن آن، در پنل پشتی آن نمایشگر ثانویه دیده می گردد. این یعنی حتی اگر گوشی را از طرف نمایشگر اصلی روی میز قرار داده باشید، برای مشاهده ویجت ها و انجام کارهای ساده می توانید از این نمایشگر ثانویه بهره ببرید. ضمناً به لطف همین مشخصه، می توانید از دوربین های اصلی برای ثبت عکس های سلفی بهره ببرید.

به علت همین مکانیسم رول شونده، بعضی مشخصه های این گوشی مانند گوشی های مرسوم نیست. به عنوان مثال پورت USB-C در سمت چپ لبه پایینی تعبیه شده و دکمه های تنظیم صدا هم از نوع خازنی هستند. درگاه سیم کارت هم کمی پایین تر از ماژول دوربین تعبیه شده و فقط در صورت باز بودن گوشی امکان استفاده از آن وجود دارد.

قلب تپنده این گوشی، چیپست اسنپدراگون 888 است و در کنار آن 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته اند. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن هم سنسور 12 مگاپیکسلی قرار گرفته است. انرژی این گوشی رول شونده از طرف باتری 4500 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد. یک دوربین سلفی هم در بخش فوقانی بدنه تعبیه شده که البته رزولوشن آن فقط 2.8 مگاپیکسل است. این گوشی وزن بسیار بالایی دارد و وزن آن به 285 گرم می رسد. برای مقایسه باید بگوییم که گلکسی زد فولد 4 حدود 263 گرم وزن دارد.

در هر صورت متاسفانه هیچوقت این گوشی راهی بازار نشد و در کل می توانست در برابر گوشی های تاشو، گزینه ای مجذوب کننده برای علاقمندان به فناوری های نو باشد. به نظر می رسد در حال حاضر اوپو تنها شرکتی است که به طور جدی مشغول آماده سازی گوشی های رول شونده است و باید ببینیم این گوشی اوپو چه زمانی راهی بازار می گردد. در نهایت هم با مراجعه به این لینک یوتیوب، می توانید ویدیوی نقد و آنالیز گوشی موردنظر را دیدن کنید که البته این ویدیو تماما به زبان کره ای ضبط شده است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی رول شونده ال جی به دست یکی از یوتیوبرها رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی رول شونده ال جی به دست یکی از یوتیوبرها رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید