گوشی آیفون 14 اپل با همان قیمت نسل قبلی خود به فروش می رسد

به گزارش آقای ابوالفضلی، برآورد های اخیر حاکی از آن است که قیمت آیفون 14 از 899 دلار آمریکا شروع می گردد و این قیمت 100 دلار بیشتر از آیفون 13 است. با این حال، طبق یک گزارش تازه، گوشی آیفون 14 قیمت سری قبلی خود را حفظ خواهد نمود و ظاهراً اپل مایل است قیمت اولیه این گوشی هوشمند را تا حد ممکن پایین نگه دارد.

گوشی آیفون 14 اپل با همان قیمت نسل قبلی خود به فروش می رسد

اپل خود را برای معرفی سری گوشی های پرچم دار نوش یعنی آیفون 14 آماده می نماید. در حالی که این شرکت هنوز تاریخ دقیقی را برای رونمایی از گوشی های نوش اعلام ننموده، اما انتظار داریم در ماه سپتامبر یا اکتبر (شهریور- مهر) این اتفاق رخ دهد. پیش تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل سری آیفون 14 را با قیمتی بالاتر از سری آیفون 13 سال گذشته روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد نمود. ظاهراً، همه مدل های سری آیفون 14 به جز آیفون 14 مکس با 100 دلار افزایش قیمت نسبت به مدل های قبلی خود به فروش خواهد رسید. طبق این خبر منتشر شده، گوشی آیفون 14 قیمتی در حدود 899 دلار خواهد داشت.

با این حال گزارش نوی که امروز منتشر شده، نشان می دهد که شاید خیلی نتوانیم به خبرهای افزایش قیمت آیفون 14 اطمینان کنیم. ظاهراً اپل برای جبران رکود مالی که در بازار جهانی حاکم است، میخواهد گوشی آیفون 14 را با همان قیمت نسل قبلی در اختیار کاربران قرار دهد. این خبر به نظر منطقی می رسد، زیرا مدل های رده پایین آیفون 13 به عنوان مثال گوشی آیفون 13 مینی 729 دلار قیمت دارد. اکنون که در سری نو مدل مینی دیگر وجود ندارد، افزایش قیمت آیفون 14 به 899 دلار ممکن است بسیاری از کاربران را از خرید این محصول منصرف کند. با این تفاسیر گفته می گردد که این گوشی هوشمند همچون آیفون 13 با قیمت 799 دلار به فروش خواهد رسید.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که منبع این گزارش به صراحت اعلام نموده این کاهش قیمت تنها برای مدل پایه آیفون 14 خواهد بود و بقیه مدل ها ممکن است با افزایش قیمت همراه شوند. طبق اطلاعات ذکر شده در این گزارش، کاربران باید 1099 دلار برای آیفون 14 پرو و 1199 دلار برای آیفون 14 پرو مکس بپردازند. پیش تر نیز گفته می شد که قیمت سری آیفون 14 به علت عوامل زیادی از جمله افزایش قیمت مواد اولیه، محدودیت های عرضه و سایر دلایل مالی می تواند دلار بیشتر از مدل قبلی خود باشد.

بعلاوه گفته می گردد که پس از افزایش 20 درصدی قیمت قطعات اولیه این گوشی های هوشمند در سال گذشته، شرکت TSMC میخواهد در امسال نیز قیمت ها را تا 8 درصد افزایش دهد. بعید است که غول فناوری آمریکایی این هزینه را از جیب خود پرداخت کند و احتمالاً انتظار دارد که مشتریان سری آیفون 14 این افزایش قیمت را بپردازند.

البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که هنوز هیچ خبری در خصوص افزایش قیمت سری آیفون 14 به طور رسمی به وسیله اپل اعلام نشده است. اما اگر قیمت آیفون 14 پرو اپل از 1199 دلار آغاز گردد و آیفون 14 پرو مکس قیمت پایه 1299 دلاری داشته باشد، نسخه شایعه شده دو ترابایتی آیفون 14 پرو مکس در واقع می تواند مرز 2000 دلار را نیز رد کند. در حال حاضر، مدل 1 ترابایتی آیفون 13 پرو مکس با قیمت 1599 دلار در حال فروش است.

با توجه به این قیمت های شایعه شده، انتظار می رود که تنها مدل های پروی سری آیفون 14 مجهز به تراشه نو A16 باشند و مدل های 14 و 14 مکس به استفاده از تراشه A15 که در سری آیفون 13 اپل استفاده می گردد، ادامه خواهند داد. گفته می گردد که سری نو گوشی های پرچم دار اپل در تاریخ 22 شهریور ماه امسال به کاربران معرفی خواهد شد. باید دید در نهایت این گوشی ها با چه قیمتی روانه بازار می شوند.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی آیفون 14 اپل با همان قیمت نسل قبلی خود به فروش می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی آیفون 14 اپل با همان قیمت نسل قبلی خود به فروش می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید