کمبود 23 هزار معلم در خراسان رضوی

به گزارش آقای ابوالفضلی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی امسال در سال تحصیلی با کمبود 23 هزار معلم روبرو است.

کمبود 23 هزار معلم در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های آقای ابوالفضلی از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به کمبود 23 هزار معلم در سال تحصیلی جاری، گفت: میزان کمبود جمعیت معلمان مورد نیاز خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته، 19 هزار نیروی انسانی بود.

او با اشاره به آمار بالای معلمان بازنشسته در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: امسال 10 هزار و 800 نفر از معلمان خراسان رضوی شرایط بازنشستگی را داشتند که هفت هزار و 400 نفر از آنان بازنشسته شدند و خدمات آموزشی سه هزار و 400 معلم دیگر نیز برای حل بخشی از کمبود نیروی انسانی استمرار پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در شروع سال تحصیلی تازه، بیش از 276 پروژه شامل 1035 کلاس درس و فضا های آموزشی، پرورشی و ورزشی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید

خدابنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از برنامه های مهم آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و بیان نمود: برگزاری یادواره شهدا، نام گذاری هر کلاس درس به نام یک شهید و بررسی زندگینامه و وصیت نامه شهدا در قالب شهیدپژوهی از جمله برنامه های اجرا شده است.

حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد گفت: با شتاب علمی شکل گرفته پس از انقلاب اسلامی، ایران جایگاه خوبی از نظر رشد علمی در جهان دارد.

او افزود: در امتیازدهی به دانش آموزان، معیار را نمرات قرار می دهند، از مسئولان آموزش و پروش می خواهیم تا با توجه به تقدم و اهمیت تربیت بر تعلیم، شاخص ها در حوزه تربیت نیز دیده شود.

95 درصد معلمان و 65 درصد دانش آموزان واکسینه شدند

حسین احمدی مدیر آموزش و پرورش گناباد با بیان این که این گناباد جایگاه دوم در توسعه متوازن خراسان رضوی را دارد، گفت: گناباد به رقم کمبود نیروی انسانی، مسئله ای برای شروع سال تحصیلی نداشته است.

او با اشاره به موفقیت ها و دستاورد های دانش آموزان گنابادی، افزود: 71 دانش آموز در دانشگاه فرهنگیان و 72 نفر از دانش آموزان گنابادی در دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شده اند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد با اشاره به شرایط اجرای پروژه های عمرانی آموزش و پرورش گناباد، ادامه داد: 420 میلیارد ریال پروژه در منطقه ها مختلف گناباد در حال ساخت و بهره برداری است.

/ت. ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبود 23 هزار معلم در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 23 هزار معلم در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید