چه کنیم زندگی را ساده بگیریم؟

به گزارش آقای ابوالفضلی، زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد. لحظات زیادی پیش می آید که ناامید می شویم و مدام استرس داریم. از خودمان می پرسیم چگونه کنار آمدن با زندگی انقدر سخت شده است؟

چه کنیم زندگی را ساده بگیریم؟

در این مطلب از مجله اینترنتی آقای ابوالفضلی می خواهیم به شما بگوییم که راهکارهایی برای ساده زندگی کردن وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها زندگی را ساده تر کنید. تا سرانجام با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای ساده زندگی کردن

اگر ما این فرصت را به دست آوریم که بفهمیم چگونه می توانیم زندگی مان را بازسازی کنیم، تا هم برای خودمان و هم اطرافیان مان مفید باشیم، می توانیم درک کنیم که زندگی می تواند ساده تر باشد.

یک روتین خوب را ایجاد کنید و توسعه بدهید

هر روز با یک روال خوب آغاز می شود. این زمان برای شماست که به زندگی خود ارزش ببخشید، به شما انگیزه می دهد تا سازماندهی خود را حفظ کنید، بر مراقبت از خود تمرکز کنید و عادات سالم را تمرین کنید. برای افزایش بهره وری و رشد می توانید یک روال صبح یا شب ایجاد کنید و به انجام هرروزه آن پایبند باشید.

مراقبت از خود را تمرین کنید

بیایید کمی بیشتر به مراقبت از خود بپردازیم. صرف 15 یا 30 دقیقه در روز برای مراقبت از خودمان، زندگی راحت تری را در پی خواهد داشت. می پرسید چگونه؟ به جای اینکه استرس داشته باشید که نمی توانید مدتی را برای انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید، می توانید از این زمانی که صرف استرس داشتن می کنید برای تمرکز بر روی خودتان بهره ببرید.

هیچ چیز را شخصی نکنید

شخصی نکردن مسائل، بخش مهمی از آسان شدن زندگی شما و بعلاوه زندگی دیگران است. به یاد داشته باشید که رفتار دیگران همواره در خصوص شما نیست، هر رفتاری را به خودتان نسبت ندهید. اگر اجازه ندهید که این افکار روی شما تاثیر بگذارد، زندگی راحت تر خواهد شد و شما آماده رویارویی با هر شرایطی که پیش بیایید خواهید بود. برای اینکه روابط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب استرس و فکر زیاد را تنها با 1 روش از بین ببرید سر بزنید.

افراد سمی را رها کنید

افراد سمی شما را از بین می برند و این قدرت را دارند که افکار منفی را وارد زندگی شما نمایند. این قدرت را از خود دور کنید. اغلب، افراد سمی از سمی بودن خود مطلع نیستند. اما شما مطلع هستید و می توانید زندگی خود را با رها کردن آن ها آسان تر کنید.

این شخص حتی می تواند یک عضو خانواده یا دوست شما باشد، می دانیم که رها کردن او در این شرایط بسیار دشوارتر خواهد بود، اما ضروری است به خودتان یادآوری کنید که سلامت روانی شما حرف اول را می زند و باید در بلندمدت آنچه را که برای شما مفید است انجام دهید.

نه گفتن را یاد بگیرید

وقتی صحبت از افراد دیگر می شود، آیا نه گفتن برای شما هم سخت است؟ آیا با نه گفتن احساس گناه می کنید، تا جایی که در نهایت با چیزی موافقت می کنید یا متعهد به کارهایی می شوید که ممکن است وقتش را نداشته باشید؟

شما تنها نیستید. بیشتر مردم برای نه گفتن مشکل دارند. اما باور کنید که با یاد گرفتن نه گفتن به موقع می توانید زندگی خود را بسیار ساده تر از این چیزی که هست، کنید. اینکه مرزهای خود را مشخص نموده و بعضی پیشنهادات یا تعهدات را رد کنید، بسیار خوب است. به خودتان بها بدهید و به هر قیمتی به هر چیزی تن ندهید.

همواره صادق باشید

یادگیری این که چگونه با حقیقت خود زندگی کنید شما را در مسیر درست راهنمایی خواهد نمود. صادق بودن مزایای زیادی مانند جلب اعتماد دیگران، توانایی افتخار به خود، استرس کمتر و غیره دارد.

مسئولیت اقدامات و اشتباهات خود را بر عهده بگیرید

همه ما گاهی اشتباه می کنیم، انسان جایزالخطاست. حقیقت این است که همه چیز به نحوه واکنش شما به اشتباهاتتان بر می شود. به عنوان مثال، در محل کار اشتباهی مرتکب شده اید که در نهایت برای شرکت هزینه داشته است. آیا پذیرش مسئولیت و صادق بودن با رئیس آسان تر است یا سعی برای پنهان کردن آن؟ اگر تصمیم بگیرید که آن را پنهان کنید، ممکن است عواقب بدتری داشته باشد. پذیرش مسئولیت ها و اشتباهات یکی از ویژگی های افراد قدرتمند است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشانه های آسیب زدن به رابطه عاطفی چیست؟را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "چه کنیم زندگی را ساده بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کنیم زندگی را ساده بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید