چهره دیدنی جد بزرگ کامیون های نارنجی بنز ، عکس

به گزارش آقای ابوالفضلی، دیجیاتو نوشت: نخستین خودروی تجاری دایملر در سال 1899 رونمایی شد؛ خودرویی که به عنوان جد مرسدس بنز اسپرینتر امروزی شناخته می گردد.

چهره دیدنی جد بزرگ کامیون های نارنجی بنز ، عکس

مرسدس بنز همیشه به علت ساخت قدیمی ترین خودروی دنیا مورد استقبال قرار گرفته است. بااین حال شرکت دایملر در حوزه ساخت خودروهای تجاری نیز پیشگام بوده است. نخستین خودروی تجاری دایملر در سال 1899 رونمایی شد؛ خودرویی که به عنوان جد مرسدس بنز اسپرینتر امروزی شناخته می گردد و خود یکی از نوادگان کامیون کله نارنجی باستانی فراوریی ایران خودرو دیزل در کشورمان است.

نخستین خودروی تجاری دایملر هم اکنون در موزه مرسدس بنز نگهداری می گردد. این خودرو مدت کوتاهی پس از معرفی نخستین خودروی مرسدس بنز معرفی گردید. در مقایسه با وانت های امروزی، وانت دایملر هیچ محافظی برای نگهداری محموله ها در فضای پشت سر خود نداشت. بااین حال، معرفی این خودرو موجب شد تا مشتریان با نسل جدیدی از اتومبیل ها آشنا شوند.

علاوه بر دو اسطوره خودروسازی آلمان یعنی دایملر و بنز، ویلهلم میباخ نیز در فرایند ساخت جد بزرگ مرسدس بنز اسپرینتر شرکت داشت. رادیاتور این وانت از نوع لوله ای بود و به وسیله میباخ ساخته شد. این رادیاتور به خودرو اجازه می داد تا فرایند دفع گرما را بهتر از قبل مدیریت کند.

جد مرسدس بنز اسپرینتر با 5 اسب بخار قدرت!

شرکتی که امروزه به نام مرسدس بنز یا دایملر می شناسیم، در آن موقع با نام دایملر-موتورن-گسلشافت (DMG) شناخته می شد. جد بزرگ مرسدس بنز اسپرینتر برخلاف نوه جوانش، توان حمل بار سنگینی را نداشت و نهایت وزن قابل حمل با این وانت 500 کیلوگرم بود. قدرت این وانت به وسیله یک موتور 1.5 لیتری دو سیلندر تأمین می شد که حداکثر راندمان آن 5.6 اسب بخار بود. حداکثر سرعت این وانت نیز به 16 کیلومتر بر ساعت می رسید.

دایملر طی سالیان بعدی، نسخه های ارتقایافته از وانت خود را به بازار عرضه کرد. این نسخه ها قابلیت حمل محموله ای به وزن 800 الی 3200 کیلوگرم را داشتند و پیشرانه های دو سیلندر آن ها نیز از 4 تا 8 اسب بخار قدرت فراوری می کرد. بعدها موتورهای چهار سیلندر با 6 و 12 اسب بخار برای این وانت نیز از راه رسیدند.

موتور نخستین نمونه های فراوریشده از جد مرسدس بنز اسپرینتر زیر صندلی ها قرار داشت. بااین حال، جایگاه موتور در نسخه های بعدی تغییر کرد و به محور جلویی منتقل شد. چرخ های چوبی نیز با چرخ های لاستیکی در نسخه های بعدی جایگزین شدند.

منبع: خبرآنلاین

به "چهره دیدنی جد بزرگ کامیون های نارنجی بنز ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره دیدنی جد بزرگ کامیون های نارنجی بنز ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید