انتها کوشش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز

به گزارش آقای ابوالفضلی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان که بعنوان آخرین مرحله از سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی برای المپیک توکیو و بعلاوه رنکینگ مسابقات جهانی 2021 نروژ محسوب می گردد، روزهای 18 و 19 خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار گردید.

انتها کوشش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز

تیم ایران که در 4 وزن و با 8 کشتی گیر و به منظور معین شدن تکلیف نفرات اعزامی به بازی های المپیک 2021 توکیو در اوزان 74، 97 و 125 کیلوگرم در این مسابقات شرکت نموده بود با 3 مدال طلا مصطفی حسین خانی، محمدحسین محمدیان، امیرحسین زارع در اوزان 74، 97 و 125 و یک نقره و یک برنز علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن 97 کیلوگرم و کسب 87 امتیاز بعنوان دوم رسید. تیم های آمریکا و لهستان هم به ترتیب با 130 و 87 امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به توضیح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم مسابقات به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می گردد و رضا اطری در گروه ب در مبارزه نخست با نتیجه 4 بر یک مغلوب نورسلیم سانایف دارنده مدال های نقره و برنز دنیا از قزاقستان شد. وی در مبارزه بعدی مقابل دنیاگیرمیرزا توروب اف قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 11 بر 5 پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف راوی کومار دارنده مدال برنز دنیا و قهرمان آسیا از هند با نتیجه 7 بر 4 مغلوب و راهی ملاقات رده بندی شد. وی در این ملاقات مقابل نورسلیم سانایف دارنده مدال های نقره و برنز دنیا از قزاقستان برای دومین بار با نتیجه 5 بر صفر مغلوب و چهارم شد.

در وزن 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی پس از استراحت در دور نخست در دور مقابل کامیل ریبسکی از لهستان با نتیجه 7 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این خادجی مراد گادجیف از آذربایجان را با نتیجه 3 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی ملاقات فینال شد. یونس امامی دیگر نماینده کشورمان در این وزن در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل دنیس پالوف از اوکراین به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل خادجی مراد گادجیف از آذربایجان با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست گادجیف مقابل حسین خانی، امامی از دور رقابت ها کنار رفت. حسین خانی در ملاقات فینال با توجه به حاضر نشدن فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل و قهرمان دنیا و دارنده مدال برنز المپیک از ایتالیا پیروز و به مدال طلا رسید.

در وزن 97 کیولگرم محمدحسین محمدیان در ملاقات نخست مقابل کالین مور از آمریکا با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید وی در دور بعد هم با نتیجه 10 بر صفر سریک باخیتخانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در همین گروه علیرضا کریمی هم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مقابل آبراهام کونیدو روانو کشتی گیر کوبایی الاصل و دارنده مدال برنز دنیا از ایتالیا که در دور قبل شریف شریف اف قهرمان دنیا و المپیک از آذربایجان را مغلوب نموده بود، با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید تا حریف محمدیان در مرحله نیمه نهایی گردد. در ملاقات نیمه نهایی محمدحسین محمدیان با نتیجه 2 بر 2 مقابل علیرضا کریمی به پیروزی رسید و به ملاقات فینال راه یافت. کریمی هم راهی ملاقات رده بندی شد.

در آن سوی جدول هم علی شعبانی دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماگومدحاجی نوراف دارنده مدال برنز دنیا از مقدونیه با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی دست یافت و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد و راهی ملاقات فینال شد.

ملاقات فینال بین محمدیان و شعبانی برگزار گردید که محمدیان در سرانجام با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی دست یافت و بعنوان نخست دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امین طاهری در دور اول مقابل اولگ بولتین قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل یوسف حمیدا از مصر با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد، طاهری از دور رقابت ها کنار رفت. امیرحسین زارع دیگر نماینده کشورمان در این وزن، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل دیالدین عبدالمطلب از مصر به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی الکساندر کولدوفسکی از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر از پییش رو برداشت و راهی ملاقات فینال شد. وی در ملاقات فینال نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز دنیا از آمریکا را با نتیجه 6 بر 1 (سه اخطاره) مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی نفرات برتر این رقابت ها به توضیح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- استفان میچیچ (صربستان) 2- بکا بوجیاشویلی (گرجستان) 3- محمودجان شاوکاتوف (ازبکستان)

61 کیلوگرم: 1- غلام جان عبداله یف (ازبکستان) 2- کومار راوی (هند) 3- نورسلیم سانایف (قزاقستان) 4- رضا اطری (ایران)

65 کیلوگرم: 1- جان دیاکومیهالیس (آمریکا) 2- ادوارد گریگوریف (لهستان) 3- جوزف مک کنا (آمریکا) 4- واسیلی شوپتار (اوکراین)

70 کیلوگرم: 1- الک پانتالئو (آمریکا) 2- جیمز گرین (آمریکا) 3- حاجی علی اف (آذربایجان)

74 کیلوگرم: 1- مصطفی حسین خانی (ایران) 2- فرانک چامیزو (ایتالیا) 3- خادجی مراد گادجیف (آذربایجان) و دانیار کایسانوف (قزاقستان) 8- یونس امامی (ایران)

79 کیلوگرم: 1- اخسربک گولایف (اسلواکی) 2- رشید کوربانوف (ازبکستان) 3- ماتئوس کامپیک (لهستان) و واسیلی میخایلوف (اوکراین)

86 کیلوگرم: 1- زاهید والنسیا (آمریکا) 2- ساندرو آمیناشویلی (گرجستان) 3- چزاری سادوفسکی (لهستان) و مایلز امینه (سن مارینو)

92 کیلوگرم: 1- زبیگنیو بارانوفسکی (لهستان) 2- ایلیا آرچیا (اوکراین) 3- کریستوف سادوویک (لهستان) و ناتان جکسون (آمریکا)

97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- علی شعبانی (ایران) 3- علیرضا کریمی (ایران) 3- علیشیر یرگالی (قزاقستان)

125 کیلوگرم: 1- امیرحسین زارع (ایران) 2- نیکولاس گویازدوفسکی (آمریکا) 3- الکساندر کولدوفسکی (اوکراین) و یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) … 7- امین طاهری (ایران)

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتها کوشش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها کوشش آزادکاران ایران با 3 مدال طلا، یک نقره و یک برنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید