مالک فیس بوک به پیروی از دیگران از هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

به گزارش آقای ابوالفضلی، مِتا، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، روز آدینه، پنجم اسفندماه، هوش مصنوعی خود با نام لاما LLaMA را معرفی کرد.

مالک فیس بوک به پیروی از دیگران از هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، گفت: امروز ما یک مدل نو زبان هوش مصنوعی به نام لاما را منتشر می کنیم که برای یاری به محققان در پیشرفت کارشان طراحی شده است. این هوش مصنوعی در فراوری متن، گفت وگو، خلاصه کردن مطالب نوشته شده و کارهای پیچیده تر مانند حل قضایای ریاضی را نیز انجام خواهد داد.

متا هوش مصنوعی خود را مدل کارآمدی توصیف نموده که به قدرت محاسباتی و منابع بسیار کمتری نسبت به سایر مدل های دیگر هوش مصنوعی احتیاج دارد.

متا اعلام نموده این مدل روی 20 زبان دنیای و با یاری داده های عمومی وب سایت هایی مثل ویکی پدیا آموزش داده شده است.

مدل لاما، مخفف مدل زبانی بزرگ هوش مصنوعی متا، فعلا در هیچ یک از محصولات متا مانند اینستاگرام پیاده نشده است.

در حالی که چت جی پی تی طوفانی در دنیا تکنولوژی به پا نموده است، مایکروسافت و گوگل هم پیش از متا ابزارهای مشابهی را برای رقابت با این سامانه معرفی نموده اند.

مایکروسافت نسخه نوی از موتور جستجوی خود بینگ را معرفی نموده است که با نسخه ارتقا یافته همان فناوری هوش مصنوعی که زیربنای ربات چت جی پی تی است، پشتیبانی می گردد.

استفاده از هوش مصنوعی به کاربران امکان می دهد مستقیماً با ربات چت بینگ صحبت نمایند و از آن در یک رابط چت مانند چت جی پی تی هر سوالی را بپرسند.

استفاده از امکانات چت جی پی تی که با یاری هوش مصنوعی به کاربران خدمات مختلفی را ارائه می دهد می تواند دنیا تکنولوژی را متحول کند.

مایکروسافت در حالی در مرورگر خود از هوش مصنوعی استفاده و از روش چت جی پی تی تقلید نموده که گوگل هم رقیب این سامانه را به تازگی معرفی نموده است. سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی که گوگل معرفی نموده بارد Bard نام دارد.

بارد سرویس هوش مصنوعی مکالمه محور گوگل است که فعلا به صورت آزمایشی عرضه شده است و توانایی دارد تا به سوال های کاربران پاسخ دهد و در گفت وگوها مختلف شرکت کند.

از نوامبر سال 2022 که چت جی پی تی روی وب راه اندازی شد، علاقه به فراوری متن با هوش مصنوعی افزایش یافته است.

منبع: انتخاب

به "مالک فیس بوک به پیروی از دیگران از هوش مصنوعی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالک فیس بوک به پیروی از دیگران از هوش مصنوعی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید