عبدالله: طالبان از راه زور نمی تواند بر افغانستان حاکم شود

به گزارش آقای ابوالفضلی، رئیس شورای مصالحه افغانستان گفت: طالبان نباید فکر کنند که با خروج نیروهای خارجی، فرصت برای آنها فراهم شده و می توانند از راه زور حاکم شوند.

عبدالله: طالبان از راه زور نمی تواند بر افغانستان حاکم شود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان آقای ابوالفضلی، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که در حال حاضر، جنگ به دروازه شهرها رسیده و نباید در برابر آن بی تفاوت بود.

عبدالله امروز چهارشنبه -9 تیر- در ششمین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود: امروز، مسأله بقا، سلامت و وحدت و یکپارچگی کشور مطرح است. باید اولویت خود را واضح سازیم. هیچ کسی طرف دار ادامه و تشدید جنگ نیست؛ اما در برابر این شرایط نمی شود خاموش ماند.

به گفته او، جنگ به دروازه شهرها رسیده و این واقعیت، باید درک شود و نباید در برابر آن بی تفاوت بود.

عبدالله، گفت که ممکن است در صف جمهوریت اختلافاتی وجود داشته باشد؛ اما وقتی که بحث بقای کشور مطرح باشد، همه متحدند و این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی تأکید کرد که با حمایت از نیروهای امنیتی و دولت افغانستان، بقای کشور تضمین خواهد شد.

عبدالله عبدالله، گفت: طالبان نباید فکر کنند که با خروج نیروهای خارجی، فرصت برای آنها فراهم شده و می توانند از راه زور حاکم شوند. مطمئن باشید که هیچ کسی این اجازه را نمی دهد؛ اما بی تردید، جنگ ادامه دار خواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، گفت که شماری از کشورهای منطقه، از حضور نیروهای خارجی راضی نبودند و اکنون شرایط تغییر کرده و ادامه جنگ برای آن ها هم پیامدهای منفی دارد.

عبدالله، با اشاره به سفر هیئت افغانستان به واشنگتن، گفت: پیام آمریکا واضح بود. آن ها گفتند که از نظام و نیروهای امنیتی افغانستان حمایت می کنند؛ اما خواستار اجماع سیاسی و مبارزه جدی و صادقانه با فساد بودند.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "عبدالله: طالبان از راه زور نمی تواند بر افغانستان حاکم شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: طالبان از راه زور نمی تواند بر افغانستان حاکم شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید