توافقنامه قریب الوقوع ممنوعیت سفر های غیرضروری بین آمریکا و کانادا

به گزارش آقای ابوالفضلی، دولت های آمریکا و کانادا با هدف اطمینان یافتن از ادامه تعامل مالی، به زودی توافقنامه ای را امضا می نمایند تا از سفر های غیرضروری بین دو کشور جلوگیری گردد.

توافقنامه قریب الوقوع ممنوعیت سفر های غیرضروری بین آمریکا و کانادا

به گزارش گروه بین الملل آقای ابوالفضلی به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا و کانادا در کوشش برای دستیابی به توافقی هستند تا سفر های غیرضروری بین دو کشور را ممنوع نمایند.

یک مقام دولتی کانادا در این خصوص گفت، دو کشور در حال آنالیز جزئیات محدودیت های تازه هستند که احتمالا از امروز چهارشنبه اعلام گردد.

بر این اساس، این توافق نامه علاوه بر آنکه باعث ایجاد ترافیک تجاری می گردد به شهروندان کانادایی اجازه می دهد به کشورشان بازگردند، اما به طور گسترده مرز کانادا و آمریکا را به روی گردشگران و خرده فروشان می بندد.

یک مقام دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که محدودیت های تازه با هدف اطمینان از ادامه تجارت و تعامل مالی بین دو کشور صورت گرفته است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز دوشنبه خاطرنشان کرد این کشور با توجه به بحران رو به رشد شیوع ویروس کرونا، مرز های خود با آمریکا را به روی افراد غیر مقیم می بندد و فقط به شهروندان کانادا و اقامت دائم اجازه ورود به این کشور داده می گردد. هرچند استثنا هایی مانند سفر دیپلماتیک، خدمه هوایی و اعضای خانواده شهروندان کانادایی که در کشور دیگر مقیم هستند، اعطا می گردد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این سفر شهروندان 10 کشور اروپایی به آمریکا را به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع نموده بود.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 3300 تن و در کانادا نزدیک به 600 نفر است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-19) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تا به امروز 198 هزار و 517 نفر را در کل دنیا مبتلا نموده است. از این تعداد، 82 هزار و 763 نفر بهبود یافته و 7 هزار و 988 نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توافقنامه قریب الوقوع ممنوعیت سفر های غیرضروری بین آمریکا و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه قریب الوقوع ممنوعیت سفر های غیرضروری بین آمریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید