شیوع بیشتر آنفلوآنزای فصلی در کشور ، گروه های پر خطر با اولین علایم به پزشک مراجعه کنند

به گزارش آقای ابوالفضلی، رییس مرکز بهداشت گلستان گفت: امسال شیوع آنفلوآنزای فصلی در کشور و به تبع آن در گلستان بسیار بیشتر از سال های قبل است.

شیوع بیشتر آنفلوآنزای فصلی در کشور ، گروه های پر خطر با اولین علایم به پزشک مراجعه کنند

عارف نیا رییس مرکز بهداشت گلستان در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: امسال شدت آنفلوآنزا و دامنه شیوع آن گسترش یافته و علت این است که از نظر علمی معمولا هر 4 الی 5 سال یک بار ویروس آنفلوآنزای با پیک روبرو می شود و امسال این نیز همین گونه است.

او در پاسخ به این که ویروس مشاهده شده در گلستان از چه نوعی است گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه ویروسی جز ویروس آنفلوآنزای فصلی انسانی در گلستان مشاهده نشده و دامپزشکی نیز گزارشی مبنی بر مشاهده وجود ویروس در بین پرندگان تا کنون ارائه نکرده است.

دکتر عارف نیا ادامه داد:، چون ویروس امسال شیوع زیادی پیدا کرده حساسیت ما نیز بیشتر شده تا افراد کمتر ابتلا پیدا کنند.

اوا با اشاره به فوت تعدادی از هم استانی ها بر اثر ابتلا ویروس انفلوآنزا در این باره گفت: افرادی که فوت کرده اند همگی دچار بیماری زمینه ای بودند از جمله یک پیرمرد 86 ساله که به سرطان مبتلا بود یا خانمی 69 ساله که دیالیزی بود.

رییس مرکز بهداشت گلستان در عین حال به گروه های پرخطر مانند بیماران دیابتی، دیالیزی، مادران باردار، افراد بالای 60 سال هشدار داد با مشاهده اولین علایم حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عارف نیا افزود: اولین علایم بیماری نیز تب و درد بدن است که افراد پرخطر با مشاهده این علایم حتما باید با مراجعه به مراکز درمانی، مصرف دارو را آغاز کنند.

او ادامه داد: خوشخبتانه کمبود داروی آنفلوآنزا نیز در گلستان رفع شده و حداقل اگر هم اکنون بیماران زمینه ای به ویروس آنفلوآنزا مبتلا شوند برای درمان همه آن ها داروی تامیلو در گلستان وجود دارد.

انتهای پیام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شیوع بیشتر آنفلوآنزای فصلی در کشور ، گروه های پر خطر با اولین علایم به پزشک مراجعه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع بیشتر آنفلوآنزای فصلی در کشور ، گروه های پر خطر با اولین علایم به پزشک مراجعه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید