شرکت Reaction Engines در حال آزمایش فناوری پیش خنک کنندگی برای موتورهای جت با سرعت 4 ماخ برای نیروی هوایی آمریکا است

به گزارش آقای ابوالفضلی، Reaction Engines امیدوار است که پیش خنک کننده خود را با موتور های جت موجود ادغام کند تا قابلیت های عملیاتی 4 ماخ به آنها بدهد.

شرکت Reaction Engines در حال آزمایش فناوری پیش خنک کنندگی برای موتورهای جت با سرعت 4 ماخ برای نیروی هوایی آمریکا است

پیش خنک کننده بخش مهمی از SABRE یا موتور موشک تنفس هوای هم افزا را تشکیل می دهد. موتور SABER که هنوز در حال توسعه است، یک جت/موشک هیبریدی است که در آینده می توان از آن به عنوان یک جت فوق سریع برای پرواز های مافوق صوت با سرعتی تا 5 ماخ در جو استفاده کرد و در گام بعد با استفاده از آن موشک های 25 ماخی ساخت.

در این سرعت ها بدون فناوری پیش خنک کننده دما به سراعت تا هزار درجه بالا می رود و قطعات داخلی موتور به سرعت ذوب می شوند. اما این فناوری می تواند با خنک کردن تا دمای منفی 150 درجه سانتیگراد، از این موضوع پیشگیری کند.

آزمایش های آینده بار حرارتی را سه برابر می کند. بنابراین، به مساحت سطح حجیم نیاز دارد، که با استفاده از هزاران هزار لوله با دیواره نازک، که از طریق آن ها مایع خنک کننده با فشار بالا وارد می شود، اما میزان نشست هم باید صفر باشد. Reaction می گوید راهی برای اتصال همه این لوله های خنک کننده به منیفولد های ورودی و خروجی پیدا کرده تا نشت را از بین ببرد.

این شرکت با موفقیت فناوری پیش خنک کنندگی تا 5 ماخ در آزمایش زمینی در سال 2019 آزمایش کرد و در آزمایش های نو در چند هفته آینده در کلرادو، نرخ جریان هوا و سایر پارامتر های آزمایشی افزایش پیدا می کند.

اندرو پیوتی، مدیر Reaction Engines، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: نتیجه هیجان انگیزی که در هفته های آینده منتظر آن هستم، تأیید این موضوع است که فناوری ما می تواند موتور های جت فعلی را قادر سازدتاا 4 ماخ و فراتر از آن بروند.

منبع: Reaction Engines

منبع: یک پزشک

به "شرکت Reaction Engines در حال آزمایش فناوری پیش خنک کنندگی برای موتورهای جت با سرعت 4 ماخ برای نیروی هوایی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت Reaction Engines در حال آزمایش فناوری پیش خنک کنندگی برای موتورهای جت با سرعت 4 ماخ برای نیروی هوایی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید