سازمان هواشناسی هشدار نارنجی اعلام کرد

به گزارش آقای ابوالفضلی، سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای نسبت به شرایط نارنجی هواشناسی در سه روز آینده هشدار داد.

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی اعلام کرد

به گزارش گروه اجتماعی آقای ابوالفضلی، هشدار هواشناسی در سطح نارنجی از روز شنبه 1400/09/27 آغاز می شود و روز سه شنبه 1400/09/30 به سرانجام می رسد.

بر اساس همین گزارش، بارش باران، گاهی توام با وزش باد شدید موقت، در منطقه ها گرمسیر همراه با رعد و برق و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف در منطقه های از استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، غرب اصفهان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران، پیش بینی می شود.

برای روز یکشنبه در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان و روز دوشنبه چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات غربی اصفهان، این شرایط جوی پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در استان های چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان و ارتفاعات استان های البرز، قزوین، تهران و غرب اصفهان، جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده های کوهستانی، مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر، پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی، از هموطنان درخواست دارد از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

بازگشایی آبرو ها و دهانه پل ها، تجهیز خودرو ها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت های کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب، از دیگر توصیه های ساسازمان هواشناسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سازمان هواشناسی هشدار نارنجی اعلام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان هواشناسی هشدار نارنجی اعلام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید