دیدنی های گرگان ، جنگل های بکر و آثار باستانی دوره صفوی

به گزارش آقای ابوالفضلی، گرگان شهری سرسبز و زیبا در نوار شمالی کشور، که اغلب نامش را کمتر از دیگر شهرهای معروف شمال می شنویم، شهری است که کمی دورتر از دیگر شهرهای شمالی قرار گرفته و مرکز استان گلستان است. این شهر اگرچه کنار دریای خزر قرار نگرفته، فاصله زیادی هم با ساحل ندارد اما باید جاذبه های گردشگری گرگان را متفاوت از سایر شهرهای ساحلی دانست. در این میان چیزی که گرگان را از سایر شهرهای شمالی متمایز می نماید جنگل های بکر و پارک های جنگلی در میان کوه ها است. منطقه ناهارخوران که در جنوب گرگان قرار گرفته یکی از این بخش های زیبا است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. جنگل وسیع با درختان قدیمی و سربه فلک کشیده خبر از قدمت و بکر ماندن این منطقه دارد.

دیدنی های گرگان ، جنگل های بکر و آثار باستانی دوره صفوی

کمی بعد از محله ناهارخوران دیگر جاذبه گردشگری گرگان قرار گرفته است؛ روستایی توریستی به نام زیارت که شهرتش را مدیون امام زاده و چشمه آب گرمش است. در میان کوه ها و در این روستا جاذبه گردشگری دیگری نیز وجود دارد و آن آبشار زیارت است؛ آبشاری که برای رسیدن به آن باید چند کیلومتری را میان جاده های خاکی طی کنید اما با رسیدن به آن و تماشای زیباییش، خستگی راه از تن تان بیرون می رود.

اما طبیعت زیبا از تنها جاذبه های گردشگری گرگان نیست و در این شهر هم مثل همه شهرهای قدیمی ایران، بناهای تاریخی و آثار باستانی زیادی وجود دارد که در کنار طبیعت بینظیر و بکر، گذشته پر فراز و نشیب و تاریخ شهر را به خوبی آشکار می نماید. مجموعه کاخ آقا محمدخان قاجار، که قدمتی بیش از 200 سال دارد و به وسیله آقامحمدخان در سال 1165 خورشیدی در باغ معروف عباس خانی ساخته شد اکنون یکی از معدود بناهای مربوط به قاجار در شهر است و از دیدنی های گرگان به شمار می رود.

به واسطه قدیمی بودن معماری ایرانی و بعلاوه درآمیختن این معماری با دین اسلام، از گذشته تا امروز، مساجد جایگاهی متفاوت در کشورمان داشته اند؛ سبک معماری متفاوت آنها باعث شده تا همیشه یکی از مجذوب نماینده ترین دیدنی های ایران باشند. مسجد جامع گرگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مناره های مسجد جامع گرگان کروی است و روی آنها کتیبه هایی به خط کوفی دیده می شود. علاوه بر این روی شبستان اصلی مسجد فرمان هایی تاریخی به چشم می خورد. مدرسه عمادیه در این شهر دیگر بنای تاریخی است که قدمتش به اوایل دوره صفویه باز می شود. این مدرسه حیاط مرکزی و چهار ایوان دارد و معماری آن کاملا متقارن است.

در کنار جاذبه های گردشگری ذکر شده، تپه قلعه خندان، روستای قرن آباد، آبشار شصت کلاته، آبشار رنگو، باغ روس ها و بسیاری جاذبه گردشگری دیگر نیز هستند که در میان جاهای دیدنی گرگان جای می گرند و گردشگران را مجذوب خود می نمایند.

اگر شما هم قصد سفر به گرگان دارید همین الان قیمت بلیطهای گرگان را مقایسه کنید و اقدام به خرید بلیط گرگان کنید.

زمستان برترین فصل سفر به جنوب

منبع: فلای تودی

به "دیدنی های گرگان ، جنگل های بکر و آثار باستانی دوره صفوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های گرگان ، جنگل های بکر و آثار باستانی دوره صفوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید