دستیابی به ظرفیت جابجایی 67 میلیون مسافر هوایی تا انتها سال

به گزارش آقای ابوالفضلی، وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه های داخلی در سه سال اخیر 10 میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه ها اضافه شد و امروز ظرفیت فرودگاه ها 57 میلیون مسافر در سال است و تا سرانجام سال جاری 10 میلیون ظرفیت دیگر نیز افزوده می شود.

دستیابی به ظرفیت جابجایی 67 میلیون مسافر هوایی تا انتها سال

به گزارش گروه مالی آقای ابوالفضلی، محمد اسلامی امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری در ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی(ره) با ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال، در جمع آقای ابوالفضلی گفت: این کار باید 20 سال پیش انجام می شد و فرودگاه امام(ره) باید در پروازهای تجاری و منطقه ای ارتقاء یابد و قطبی برای ترانزیت بار و رشد مسافر باشد.

وی اظهار کرد: برنامه توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) در دو فاز، ظرفیت 60 میلیون مسافر در سال است که فاز اول رسیدن به رقم 40 میلیون مسافر با احتساب ظرفیت 25 میلیون نفری که اضافه می شود، خواهد بود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: تأمین کننده مالی ترمینال جدید ایرانی است، طرحی با کیفیت و استاندارد بین المللی تهیه شده و در 48 ماه اجرا می شود.

اسلامی رقم این قرارداد را 2 میلیارد دلار گفت و گفت: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، فرودگاه امام خمینی(ره) و بانک پاسارگاد شرکای پروژه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در فرودگاه های داخلی در سه سال اخیر 10 میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه ها اضافه شد و امروز ظرفیت فرودگاه ها 57 میلیون مسافر در سال است و تا پایان سال 1400، میزان 10 میلیون ظرفیت دیگر نیز افزوده می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره ترمینال سلام گفت: ترمینال سلام در فرودگاه امام بسته نیست، فقط محدودیت پروازی وجود دارد که ترمینال های موجود کفایت می کند.

اسلامی درباره افزایش کرایه های ناوگان بار جاده ای گفت: افزایش دستمزد و قیمت نهاده طبیعتاً روی کرایه هم تأثیر می گذارد، ناوگان حمل و نقل جاده ای در حوزه بار و مسافر کلاً دراختیار بخش خصوصی است و قیمت ها نیز تابع عرضه و تقاضا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دستیابی به ظرفیت جابجایی 67 میلیون مسافر هوایی تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به ظرفیت جابجایی 67 میلیون مسافر هوایی تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید