درختی که الهام بخش کتابهایی دوست داشتنی شد

به گزارش آقای ابوالفضلی، ایسنا/ این خبر پیرامون درختی که الهام بخش کتابهایی دوست داشتنی شد، برای شما نگارش شده است.

درختی که الهام بخش کتابهایی دوست داشتنی شد

خانواده جیل بارکلم درخت واقعی را پیدا نموده اند که زمانی الهام بخش خلق مجموعه کتابهای پرچین برامبلی شده بود.

این مجموعه کتاب که برای تصویرگری های پر از جزئیات معروفیت دارند، در ابتدا در قالب چهار کتاب به نامهای داستان بهار ، داستان تابستان، داستان پاییز و داستان زمستان به چاپ رسید و داستان ماجراهای گروهی از موش ها را روایت می نماید که در مکانی آرام زندگی می نمایند.

بارکلم در انگلستان به دنیا آمد و روند خلق این مجموعه کتابها را در زمان ورودش به کالج هنر در اوایل دهه 70 میلادی شروع کرد.

این نویسنده که در سال 2017 و در سن 66 سالگی درگذشت، برای خلق این کتابها تحقیقات مفصلی را انجام داد و تمام غذاهایی را که در این مجموعه داستانها به تصویر کشیده شده اند، از قبل امتحان میکرد تا مطمئن باشد ترکیب این مواد اولیه امکان پذیر است. بعلاوه بسیاری از موقعیت های مکانی که در این کتابها نام برده شده است، برگرفته از مکانهایی در جنگل اپینگ است که در نزدیکی محل زندگی او و خانواده اش واقع شده است.

پیتر بارکلم ، پسر این نویسنده میگوید: یکی از اصلی ترین درختانی که بازدید از آن در دوران کودکی را به یاد دارم، درختی به نام هورنبیم بود که خانه خانواده تادفلکس در مجموعه کتابها بود. شایعاتی شنیده بودم که این درخت چند سال پیش در جریان توفانی از بین رفت اما اخبار مغایری هم وجود داشت. بنابراین خودم به سراغ درخت رفتم.

بنابراین پیتر به همراه بعضی از عکسهای این درخت که مادرش در دهه 90 میلادی به ثبت رسانده بود و یک نسخه از کتاب داستان زمستان که درخت مذکور بارها در آن به تصویر کشیده شده است، به بازدید بعضی از موقعیت های مکانی ذکر شده در کتاب رفت. او در نهایت درخت هورنبیم را پیدا کرد که هنوز همانطور سالم به جای مانده است.

منبع: همگردی

به "درختی که الهام بخش کتابهایی دوست داشتنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختی که الهام بخش کتابهایی دوست داشتنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید