خواص شگفت انگیز گردوی پکان

به گزارش آقای ابوالفضلی، مصرف گردوی پکان، از عدم تعادل در دستگاه گوارش کاسته و می تواند منجر برطرف التهاب و دشواری هضم عذا گردد

خواص شگفت انگیز گردوی پکان

گروهی از پژوهشگران، علتی را برای قراردادن گردوی پکان به عنوان یک سوپرفود ارائه دادند که نشان می دهد، این نوع گردو از خواص شگفت انگیزی برخوردار است.

به گزارش مجله ام. دی. پی. آی، پژوهشگران ایالات متحده و مکزیک دریافته اند که مصرف پکان، می تواند به شکلی موفقیت آمیز، اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب را کاهش دهد.

بر مبنای همین گزارش، مصرف پکان، از عدم تعادل در دستگاه گوارش کاسته و می تواند منجر برطرف التهاب و دشواری هضم عذا گردد.

محققان، پژوهشی 18 هفته ای روی موش های آزمایشگاهی انجام دادند که طی آن، گروه مصرف کننده رژیم غذایی پرچرب، پکان کامل دریافت نموده و گروهی دیگر با رژیم غذایی مشابه حاوی پلی فنول های عصاره پکان تغذیه شدند.

کاهش کلسترول و انسولین

در این پژوهش، خوردن پکان کامل و مکمل غذایی باعث کاهش چشمگیر توده چربی، کلسترول خون و انسولین شد.

کاهش چربی کبد

پکان بعلاوه فعالیت متابولیک را در بافت چربی افزایش و چربی کبد را پائین آورد، به خصوص که عدم تعادل در متابولیسم و تراکم چربی کبدی، نقش زیادی در شرایط های مزمن مانند بیماری کبد چرب ایفا می نماید.

لوئیس سیسنروس زوالوس، استاد علوم باغبانی و غذایی در تگزاس، گفت: تعداد بیماران مبتلا به چاقی و دیابت در جامعه معاصر در سراسر دنیا، به علت گرایش به مصرف رژیم غذایی پرچرب، به عنوان یکی از دلایل اصلی این بیماری ها در کنار سبک زندگی و استعداد ژنتیکی، در حال افزایش است.

اسید های چرب و ویتامین ها

پکان سرشار از اسید های چرب غیراشباع چندگانه و فیبر و بعلاوه ویتامین آ و ایی مفید برای قلب و بعضی از أنواع ویتامین بی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم و روی است.

این پژوهش به مجموعه کار های متعددی اضافه می گردد که بر فواید آجیل متمرکز شده است.

بر أساس این پژوهش، فردی با وزن 59 کیلوگرم باید روزانه 22 تا 25 و نیم دانه گردوی پکان یا 21.6 تا 36 گرم آرد پکان بدون چربی بخورد و 20 دانه و نیم پکان، حاوی حدود 196 کالری است.

منبع: العربیه فارسی

منبع: فرارو

به "خواص شگفت انگیز گردوی پکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز گردوی پکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید