خطیبی: ایران خودرو سال آینده 15 هزار دستگاه صادرات خواهد داشت، حرکت به سمت فراوری خودروهای به روز و سودآور

به گزارش آقای ابوالفضلی، مدیرعامل ایران خودرو از برنامه ریزی برای صادرات دست کم 15 هزار دستگاه خودروی این شرکت در سال 1401 اطلاع داد.

خطیبی: ایران خودرو سال آینده 15 هزار دستگاه صادرات خواهد داشت، حرکت به سمت فراوری خودروهای به روز و سودآور

به گزارش گروه مالی آقای ابوالفضلی، مهدی خطیبی امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از محصول نو اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل اظهارداشت: ایران خودرو سال آینده برای فراوری 750 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی نموده که 25 هزار دستگاه آن در شرکت ایران خودرو دیزل و فراوری خودرو های تجاری خواهد بود.

وی تاکید نمود: سال آینده این شرکت از فراوری محصولات بی کیفیت و زیان ده به سمت خودرو های به روز و سودآور حرکت خواهد نمود.

خطیبی اظهار داشت: تغییر ترکیب فراوری در ایران خودرو به گونه ای خواهد بود که در سال آینده 95 درصد محصولات گروه محصولاتی با کیفیت و حداقل زیان نده خواهد بود.

وی بیان داشت: اگر برنامه های ما محقق گردد ایران خودرو پس از سال ها از زیان خارج و سودآوری خواهد رسید.

مدیرعامل ایران خودرو بعلاوه تقاضای فعلی برای خودرو های ایران خودرو را تقاضای سفته بازی و کاذب برشمرد و گفت: اگر می خواهیم به هدف تیراژ بالا برسیم در بازار داخل با محدودیت هایی روبرو ایم و بر این اساس باید برنامه های صادراتی مان را توسعه دهیم.

وی به سفر اخیر خود به ارمنستان همراه با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره نمود و ادامه داد: آنالیز های صورت گرفته در این کشور نشان داد در زمینه موتور و گیربکس خودرو ها بعلاوه اتوبوس برقی قابلیت صادرات وجود دارد.

لازم به ذکر است، امروز در مراسمی با حضور مدیرعامل ایران خودرو و بعضی مسوولان ایدرو از اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خطیبی: ایران خودرو سال آینده 15 هزار دستگاه صادرات خواهد داشت، حرکت به سمت فراوری خودروهای به روز و سودآور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیبی: ایران خودرو سال آینده 15 هزار دستگاه صادرات خواهد داشت، حرکت به سمت فراوری خودروهای به روز و سودآور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید